Când se va putea circula în siguranţă spre Sarmizegetusa Regia

Şoferii care circulă în perioada iernii spre Sarmizegetusa Regia, pe noua şosea deschisă traficului rutier în 21 decembrie, sunt îndemnaţi de autorităţi să fie prudenţi. În mai multe zone lipsesc parapeţii care asigură o mai mare siguranţă şoferilor, iar lipsa lor este pusă pe seama deficienţelor din proiect.

Adrian Devid, preşedintele Consiliului Judeţean Hunedoara, susţine că firma care a realizat proiectul va fi sancţionată şi, de asemenea, că până la 1 mai, deficienţele vor fi înlăturate. „Este un drum cu probleme, care nu prezintă elemente de siguranţă rutieră în acest moment. Nu avem balustrade. Nu au fost prevăzute în proiectul întocmit de o firmă din Timişoara. Este un proiect cu mari deficienţe. Soluţia este să includem în programul de întreţineri pe anul 2016 acele balustrade şi, inclusiv a bornelor kilometrice care nu sunt prevăzute în proiect. Cu toate deficienţele, proiectul a fost executat. Câştigul pentru noi este că avem un drum asfaltat până la Samizegetusa Regia. Inaugurarea o vom face anul viitor la 1 mai şi vă asigur că în momentul în care va fi deschis oficial parcul arheologic, vom avea un drum aşa cum merităm”, a declarat Adrian David, preşedintele Consiliului Judeţean Hunedoara.

În 21 decembrie 2015, oficialităţile din Hunedoara sărbătoreau, la faţa locului, deschiderea a 14 dintre cei 18 kilometri ai Drumului Judeţean 705 A Costeşti – Sarmizegetusa Rega, considerat cel mai important proiect de infrastructură rutieră finalizat în acest an în judeţul Hunedoara. În cele două săptămâni trecute de la inaugurarea a 14 kilometri din şoseaua spre Sarmizegetusa Regia, tronsonul a ajuns să fie considerat unul dintre cele mai riscante drumuri din judeţ. Vremea de iarnă l-a acoperit cu zăpadă şi gheaţă, însă pericolul cel mai mare îl reprezintă lipsa parapeţilor de protecţie, de pe marginea carosabilului, în condiţiile în care drumul şerpuieşte pe lângă Apa Grădiştei, iar în unele zone de curbe periculoase, un metru de pământ desparte prăpastia de şosea. Lipsei parapeţilor care ar fi fost necesari pe mai mulţi kilometri ai şoselei i se adaugă lipsa marcajelor rutiere care să le indice şoferilor intrarea pe o porţiune de drum periculoasă sau alunecoasă şi riscul ca drumul să fie acoperit de polei sau zăpadă.

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

20 + 17 =

ACTUALITATE
PLATOUL VÂRTOAPELOR. Locul de unde ghioceii, ca nişte clopote ale tăcerii, ridică liniştea lumii la cer         Mămicile au protestat în Hunedoara, după moartea fetiței de un an și 10 luni         Spărgători din Hunedoara capturați de polițiști         ÎMPĂDURIRI. Peste 7.000 de arbori vor fi plantați pe „muntele sfânt al dacilor”         SECRETELE HUNEDOAREI. Mănăstirea Prislop supravegheată de securiști în anii 1950. Informator: „Se roagă să revină regele Mihai în țară”         Protestul mămicilor după moartea copilei de un an și 10 luni în spitalul din Hunedoara         Ca-n ţara comandantului Mocanu! Mai avem de aşteptat după rezultatul anchetei Corpului de Control al IGPR         Ziua Mondială a Apei, marcată în școli din mediul rural         Scandalul continuă: Angajaţii UM Orăştie ameninţă cu greva         Mircea Muntean reacţionează         Câinele salvat de pompieri din flăcări, îngrijit la adăpostul din Hunedoara         Un copil a furat o mașină și a ieșit cu ea la plimbare         Spărgător de automate de lapte prins în Deva         Incendiu în pădurea comunei Romos         Cum va fi celebrată Ziua Poliției în Deva și Petroșani         Fetiță decedată în spital         Cum a lovit „blestemul aurului dacic” satele din umbra Sarmizegetusei Regia         EXCLUSIV. Alpiniştii daţi dispăruţi: “Cea mai mare problemă a noastră a fost că nu am putut să comunicăm cu nimeni”         ANGAJAŢII DE MEDIU, PROTEST SPONTAN. Aroganţa Guvernului PSD dinamitează atragerea de fonduri europene         Asigurare de sănătate UE