Când se va putea circula în siguranţă spre Sarmizegetusa Regia

Şoferii care circulă în perioada iernii spre Sarmizegetusa Regia, pe noua şosea deschisă traficului rutier în 21 decembrie, sunt îndemnaţi de autorităţi să fie prudenţi. În mai multe zone lipsesc parapeţii care asigură o mai mare siguranţă şoferilor, iar lipsa lor este pusă pe seama deficienţelor din proiect.

Adrian Devid, preşedintele Consiliului Judeţean Hunedoara, susţine că firma care a realizat proiectul va fi sancţionată şi, de asemenea, că până la 1 mai, deficienţele vor fi înlăturate. „Este un drum cu probleme, care nu prezintă elemente de siguranţă rutieră în acest moment. Nu avem balustrade. Nu au fost prevăzute în proiectul întocmit de o firmă din Timişoara. Este un proiect cu mari deficienţe. Soluţia este să includem în programul de întreţineri pe anul 2016 acele balustrade şi, inclusiv a bornelor kilometrice care nu sunt prevăzute în proiect. Cu toate deficienţele, proiectul a fost executat. Câştigul pentru noi este că avem un drum asfaltat până la Samizegetusa Regia. Inaugurarea o vom face anul viitor la 1 mai şi vă asigur că în momentul în care va fi deschis oficial parcul arheologic, vom avea un drum aşa cum merităm”, a declarat Adrian David, preşedintele Consiliului Judeţean Hunedoara.

În 21 decembrie 2015, oficialităţile din Hunedoara sărbătoreau, la faţa locului, deschiderea a 14 dintre cei 18 kilometri ai Drumului Judeţean 705 A Costeşti – Sarmizegetusa Rega, considerat cel mai important proiect de infrastructură rutieră finalizat în acest an în judeţul Hunedoara. În cele două săptămâni trecute de la inaugurarea a 14 kilometri din şoseaua spre Sarmizegetusa Regia, tronsonul a ajuns să fie considerat unul dintre cele mai riscante drumuri din judeţ. Vremea de iarnă l-a acoperit cu zăpadă şi gheaţă, însă pericolul cel mai mare îl reprezintă lipsa parapeţilor de protecţie, de pe marginea carosabilului, în condiţiile în care drumul şerpuieşte pe lângă Apa Grădiştei, iar în unele zone de curbe periculoase, un metru de pământ desparte prăpastia de şosea. Lipsei parapeţilor care ar fi fost necesari pe mai mulţi kilometri ai şoselei i se adaugă lipsa marcajelor rutiere care să le indice şoferilor intrarea pe o porţiune de drum periculoasă sau alunecoasă şi riscul ca drumul să fie acoperit de polei sau zăpadă.

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

5 × 3 =

ACTUALITATE
Tu ce faci în Noaptea Lungă a Industriei?         Semnarea contractului de finanţare pentru proiectul “CONSTRUIRE ȘI DOTARE VILĂ TURISTICĂ, PENTRU EXTINDEREA ACTIVITĂȚII RAHEMA TUR SRL”         Cum a fost recuperată cea de-a 13-a brățară dacică         PULS ELECTORAL. Mircea Moloţ are cea mai mare priză la electoratul hunedorean, în sondajul făcut de PNL         Vechea platformă industrială trece prin mari transformări         Drumul dintre Lacul Gura Apelor și Poiana Pelegii va fi închis         Telecabina de la Cetatea Deva intră, miercuri, în revizie tehnică         Cum se fac de râs autoritățile județului: soluție „ingenioasă” pe șoseaua spre Mănăstirea Prislop         Medicii de la clinica Opticline Deva, la Congresul de Cataractă și Chirurgie Refractivă din SUA         Ambasadorul Republicii Kazahstan în România s-a aflat în vizită oficială la Deva         SLUJBĂ DE POMENIRE. Comemorare la 16 ani de la moartea rapsodului Drăgan Muntean         Soarta șoselei spre Parcul Național Retezat – cel mai periculos drum al Hunedoarei         SOARTA MOCĂNIȚEI. Drumul feeric care a luat locul celei mai vechi căi ferate a Hunedoarei         Petru Androne Eli a câștigat procesul cu primăria         Sinucidere în spital         Bulevardul Mihai Viteazul va fi modernizat         Parcarea jefuită de pe DN 76         Polițiștii au descins la locuințele unor tineri, suspectați de trafic de cannabis și cocaină         Comori dacice impresionante traficate de un german         Despre soarta cărților…