AUTOSTRADA ORĂŞTIE – SIBIU: Drumarii italieni de la Salinii sunt acuzaţi de înşelăciune

Scandalul tronsonului de autostradă dintre Orăştie şi Sbiu intră în atenţia organelor de cercetare penală. Conducerea CNADNR îi acuză pe drumarii italieni de înşelăciune şi de faptul că au executat lucrări neautorizate, faptă pedepsită de codul penal

 

 

Conducerea Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a făcut o plângere penală la Parchetul de pe lângă Tribunalul Sibiu pentru săvârşirea de către drumarii italieni care au executat lucrările la lotul de autostradă Orăştie – Sibiu a unor infracţiuni la legea calităţii în construcţii.

 

Ce spune CNADNR în plângerea penală

 

„Având în vedere faptul că, potrivit dispoziţiilor legale şi contractuale, Antreprenorul Salini – Impregilo SpA, este singura entitate responsabilă cu proiectarea şi executarea lucrărilor aferente construcţiei autostrăzii Oraştie – Sibiu, lot 3, conform cerinţelor stabilite prin contractul de lucrări şi legislaţia în vigoare, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, a formulat plângere penală la Parchetul de pe lângă Tribunalul Sibiu. În acest sens, CNADNR SA solicită organelor abilitate să efectueze cercetările necesare faţă de Antreprenor pentru săvârşirea următoarelor infracţiuni: infracţiunile prevăzute de articolul 35 din Legea nr. 10/1995 privind calitatea în construcţii, republicată; infracţiunea de înşelăciune prevăzută de articolul 244 din Codul penal; infracţiunea de efectuarea de lucrări neautorizate ori cu încălcarea condiţiilor stabilite în autorizaţie în zona drumului public prevăzute de articolul 341 din Codul penal”, se arată într-un comunicat de presă al CNADNR.

 

Investiţie de peste 600 de milioane de lei

 

Compania de Drumuri Naţionale şi Autostrăzi se constituie parte civilă, iar prejudiciul urmează a fi stabilit, având în vedere că valoarea contractului a fost de 604.791.600 lei, fără TVA, din care 85% Fonduri de Coeziune de la U.E şi 15% fonduri de la Bugetul de Stat. „Având în vedere plângerea penală formulată de către CNADNR SA împotriva

Antreprenorului Salini – Impregilo SpA pentru săvârşirea mai multor infracţiuni, Compania a

aprobat măsuri suplimentare de monitorizare şi verificare a celorlalte loturi de autostrăzi aflate în prezent în execuţie. În acest sens vor fi efectuate verificări suplimentare de către CESTRIN, subunitate a CNADNR SA, şi dacă aceasta va identifica deficienţe, neconformităţi sau erori de execuţie, vom solicita expertize tehnice independente. Toate aceste măsuri vor fi puse în aplicare pentru a preîntâmpina un eventual caz similar cu cel aferent Lotului 3 al Autostrăzii Sibiu-Orăştie”, a transmis Narcis Neaga, Director General al CNADNR SA.

Istoricul electoral al defectelor

Tronsonul de autostradă dintre Orăştie şi Sibiu trebuia să fie finalizat în primăvara anului 2013, dar drumarii italieni au fost păsuiţi cu încă un an. Cei 22 de kilometrii de autostradă au fost deschişi traficului în 14 noiembrie 2014, chiar cu două zile înaintea turului doi al alegerilor prezidenţiale, când fostul prim ministru, Victor Ponta, a bifat inaugurarea ca pe o reuşită a guvernării PSDS. Încă de la inaugurare se ştia că acest lot de autostradă este afectat de alunecările de teren şi că inaugurarea festivă ar trebui să mai aştepte. Conducerea CNADNR a neglijat avertismentele, susţinând că inspecţiile tehnice permit deschiderea circulaţiei. După câteva zile au apărut şi primele probleme care s-au agravat de la o zi la alta, iar apoi a fost nevoie ca circulaţia să fie oprită pe tronsonul Orăştie-Sibiu.

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

șase − 4 =

ACTUALITATE
Nicolae Gherghin, colecționarul de timp         3.000 de sancţiuni au fost aplicate de Poliţia Locală Deva         Peste 30 de proiecte de hotărâre sunt supuse dezbaterii şi aprobării Consiliului Local Deva         Schi-alpinismul, recunoscut drept sport olimpic. Selecţia pentru lotul naţional, la finele lui ianuarie         Până acum, 820 de concurenţi vor alerga la înălţime. Pe 17 iunie, la Retezat SkyRace Intersport!         Tragedie pe un bulevard din Hunedoara. Un tânăr a fost implicat într-un accident mortal         Gealaţii lui Arion către secretarul general PNL Hunedoara: „Îţi sparg faţa şi maşina”         Mesajul lui Traian Berbeceanu către ministrul Justiției         Călători străini prin judeţul Hunedoara: „O mică Elveţie!”         Când va fi dată sentința în dosarul de proxenetism al lui Daniel Pleșcan         Peste 100 de jandarmi vor asigura ordinea în stațiunile Hunedoarei         Hoț arestat după ce a atacat paznicii unui transport de cărbune din Valea Jiului         AU DEPUS JURĂMÂNTUL. Poliția Hunedoara se întărește cu 60 de agenți         PROCESUL DECENIULUI. Domeniul Kendeffy din Retezat, la ultimul termen de judecată         Violatorul care și-a mutilat fosta iubită a cerut eliberarea         Tribunalul Hunedoara decide soarta fostului primar Cornel Resmeriță         Ce șanse mai au proiectele de restaurare din Hunedoara depuse la ADR VEST         DOSARELE „PETRU GROZA”. Răfuielile din presa hunedoreană a anilor interbelici         ÎNGRIJORĂTOR: Numărul diabeticilor nou depistaţi a crescut cu o treime în ultimii patru ani         Bibliotecarul Avram Iancu vrea să străbată înot cei 2.860 de kilometri ai Dunării