AUTOSTRADA ORĂŞTIE – SIBIU: Drumarii italieni de la Salinii sunt acuzaţi de înşelăciune

Scandalul tronsonului de autostradă dintre Orăştie şi Sbiu intră în atenţia organelor de cercetare penală. Conducerea CNADNR îi acuză pe drumarii italieni de înşelăciune şi de faptul că au executat lucrări neautorizate, faptă pedepsită de codul penal

 

 

Conducerea Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a făcut o plângere penală la Parchetul de pe lângă Tribunalul Sibiu pentru săvârşirea de către drumarii italieni care au executat lucrările la lotul de autostradă Orăştie – Sibiu a unor infracţiuni la legea calităţii în construcţii.

 

Ce spune CNADNR în plângerea penală

 

„Având în vedere faptul că, potrivit dispoziţiilor legale şi contractuale, Antreprenorul Salini – Impregilo SpA, este singura entitate responsabilă cu proiectarea şi executarea lucrărilor aferente construcţiei autostrăzii Oraştie – Sibiu, lot 3, conform cerinţelor stabilite prin contractul de lucrări şi legislaţia în vigoare, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, a formulat plângere penală la Parchetul de pe lângă Tribunalul Sibiu. În acest sens, CNADNR SA solicită organelor abilitate să efectueze cercetările necesare faţă de Antreprenor pentru săvârşirea următoarelor infracţiuni: infracţiunile prevăzute de articolul 35 din Legea nr. 10/1995 privind calitatea în construcţii, republicată; infracţiunea de înşelăciune prevăzută de articolul 244 din Codul penal; infracţiunea de efectuarea de lucrări neautorizate ori cu încălcarea condiţiilor stabilite în autorizaţie în zona drumului public prevăzute de articolul 341 din Codul penal”, se arată într-un comunicat de presă al CNADNR.

 

Investiţie de peste 600 de milioane de lei

 

Compania de Drumuri Naţionale şi Autostrăzi se constituie parte civilă, iar prejudiciul urmează a fi stabilit, având în vedere că valoarea contractului a fost de 604.791.600 lei, fără TVA, din care 85% Fonduri de Coeziune de la U.E şi 15% fonduri de la Bugetul de Stat. „Având în vedere plângerea penală formulată de către CNADNR SA împotriva

Antreprenorului Salini – Impregilo SpA pentru săvârşirea mai multor infracţiuni, Compania a

aprobat măsuri suplimentare de monitorizare şi verificare a celorlalte loturi de autostrăzi aflate în prezent în execuţie. În acest sens vor fi efectuate verificări suplimentare de către CESTRIN, subunitate a CNADNR SA, şi dacă aceasta va identifica deficienţe, neconformităţi sau erori de execuţie, vom solicita expertize tehnice independente. Toate aceste măsuri vor fi puse în aplicare pentru a preîntâmpina un eventual caz similar cu cel aferent Lotului 3 al Autostrăzii Sibiu-Orăştie”, a transmis Narcis Neaga, Director General al CNADNR SA.

Istoricul electoral al defectelor

Tronsonul de autostradă dintre Orăştie şi Sibiu trebuia să fie finalizat în primăvara anului 2013, dar drumarii italieni au fost păsuiţi cu încă un an. Cei 22 de kilometrii de autostradă au fost deschişi traficului în 14 noiembrie 2014, chiar cu două zile înaintea turului doi al alegerilor prezidenţiale, când fostul prim ministru, Victor Ponta, a bifat inaugurarea ca pe o reuşită a guvernării PSDS. Încă de la inaugurare se ştia că acest lot de autostradă este afectat de alunecările de teren şi că inaugurarea festivă ar trebui să mai aştepte. Conducerea CNADNR a neglijat avertismentele, susţinând că inspecţiile tehnice permit deschiderea circulaţiei. După câteva zile au apărut şi primele probleme care s-au agravat de la o zi la alta, iar apoi a fost nevoie ca circulaţia să fie oprită pe tronsonul Orăştie-Sibiu.

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

4 × 1 =

ACTUALITATE
Tineri acuzați că au tâlhărit mai mulți elevi din Hunedoara au fost condamnați         Cum a fost recuperat tezaurul de podoabe dacice din argint, traficat pe piața neagră         Ziua Pământului, celebrată în Parcul Cetate         Credit de 80.000.000 de lei pentru reabilitarea rețelei stradale din Hunedoara         Chioșcuri de suveniruri date în chirie în curtea Castelului Corvinilor         Tu ce faci în Noaptea Lungă a Industriei?         Semnarea contractului de finanţare pentru proiectul “CONSTRUIRE ȘI DOTARE VILĂ TURISTICĂ, PENTRU EXTINDEREA ACTIVITĂȚII RAHEMA TUR SRL”         Cum a fost recuperată cea de-a 13-a brățară dacică         PULS ELECTORAL. Mircea Moloţ are cea mai mare priză la electoratul hunedorean, în sondajul făcut de PNL         Vechea platformă industrială trece prin mari transformări         Drumul dintre Lacul Gura Apelor și Poiana Pelegii va fi închis         Telecabina de la Cetatea Deva intră, miercuri, în revizie tehnică         Cum se fac de râs autoritățile județului: soluție „ingenioasă” pe șoseaua spre Mănăstirea Prislop         Medicii de la clinica Opticline Deva, la Congresul de Cataractă și Chirurgie Refractivă din SUA         Ambasadorul Republicii Kazahstan în România s-a aflat în vizită oficială la Deva         SLUJBĂ DE POMENIRE. Comemorare la 16 ani de la moartea rapsodului Drăgan Muntean         Soarta șoselei spre Parcul Național Retezat – cel mai periculos drum al Hunedoarei         SOARTA MOCĂNIȚEI. Drumul feeric care a luat locul celei mai vechi căi ferate a Hunedoarei         Petru Androne Eli a câștigat procesul cu primăria         Sinucidere în spital