Autostrada Lugoj – Deva, niciun kilometru inaugurat în 2016

Au trecut șase luni de la data anunțată oficial în 2013 de fosta Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) pentru finalizarea lucrărilor la cele trei tronsoane ale viitoarei Autostrăzi Lugoj – Deva, începute în urmă cu trei ani. Panourile informative pe care a fost inscripționată data de 27 mai 2016, ca termen de finalizare a proiectului, au rămas așezate din loc în loc pe marginea șantierului,  însă în spatele lor, pe porțiuni vaste ale viitoarei autostrăzi, lucrările sunt departe de a fi încheiate.

La sfârşitul lunii noiembrie, conducerea Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) oferea ca termen mijlocul lunii decembrie pentru deschiderea a 15 kilometri din Autostrada Lugoj – Deva, dar promisiunea ca măcar jumătate din lotul al doilea al autostrăzii aflate de peste doi ani în șantier nu a mai fost îndeplinită.

Zero kilometri de autostradă

„Aspecte de natură juridică” au împiedicat darea în folosință a tronsonului, a informat, zilele trecute, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere SA. CNAIR a transmis, printr-un comunicat, că lucrările de pe porțiunea Traian Vuia – Margina, din Lotul al doilea, sunt în curs de finalizare, astfel încât acest sector să poată fi utilizat de participanţii la trafic, dar deschiderea circulației este împiedicată de un viciu legislativ. „Refuzul de viză pentru Recepţia la terminarea lucrărilor este invocat de faptul că «dispoziţiile legale, aşa cum sunt prevăzute de Legea 10/1995, recent modificată şi republicată în septembrie 2016, nu fac referire în mod expres la recepţionarea parţială, ci doar asupra unor lucrări prevăzute într-un contract’. Regulamentul de recepţie aprobat prin HG 273/1994 nu a fost încă actualizat, drept pentru care se vor putea naşte multe interpretări ulterioare dăunătoare companiei. Astfel, ‘efectuarea recepţiei la terminarea lucrărilor, investitorul, în speţă Compania, va fi pusă în posesie, iar toate riscurile dării în funcţiune a unor părţi din lucrare, fără a se respecta prevederile legale, vor fi preluate tot de Companie»“, preciza CNAIR.

Deschidere prognozată pentru 2017

Tot în luna noiembrie, Cătălin Homor, directorul general al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, a precizat, la finalul unei vizite de lucru efectuate pe şantierele viitoarei autostrăzi Lugoj – Deva, că până la sfârşitul anului 2017 toate cele trei tronsoane aflate în construcţie vor fi inaugurate. „Conform ritmului de lucru asumat de către antreprenori, cele trei loturi vor putea fi puse în circulaţie treptat, astfel încât la sfârşitul anului viitor să se circule pe întreg tronsonul autostrăzii Lugoj – Deva”, afirma Cătălin Homor, într-o informare a CNADNR.

Situaţia lucrărilor pe cele trei tronsoane ale viitoarei autostrăzi din vestul ţării se prezintă astfel:

 

Pe Lotul al doilea al autostrăzii, în lungime de 28 de kilometri, stadiul fizic al execuției proiectului a ajuns la jumătate. Tronsonul este construit de asocierea Salini Impregilo SpA si S.E.C.O.L, iar valoarea contractului încheiat în octombrie 2013 este de 562,73 milioane lei, fără TVA, din care 85 la sută reprezintă finanțare de la Uniunea Europeană, prin Fondul de Coeziune. Pe Lotul III, stadiul fizic al lucrărilor a ajuns la circa 70 la sută. Proiectul lotului de 21,1 kilometri a fost întocmit de Arcadis Eurometudes S.A. şi este executat de Asocierea S.C. Teloxim Con S.R.L. – COMSA S.A. – Aldesa Construcciones S.A. – Arcadis Eurometudes S.A. Valoarea proiectuluieste de 578 de milioane de lei, fără TVA. Pe Lotul IV al autostrăzii, stadiul fizic al lucrărilor a depășit 50 la sută. Proiectul tronsonului de 22,1 kilometri a fost întocmit Asocierea S.C. TEHNOSTRADE S.R.L. – S.C. SPEDITION UMB S.R.L. şi este realizat de aceeaşi asociere. Valoarea sa este de 420 de milioane de lei, fără TVA.

Cele trei proiecte au demarat în 27 noiembrie 2013, potrivit CNADNR, şi aveau ca termen de finalizare 27 mai 2016. Din cauza întârzierilor, proiectele au fost fazate, pentru a putea primi finanţare, prin Programul Operaţional Sectorial.

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

17 + șaptesprezece =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

ACTUALITATE
Accident rutier grav pe DN 7: șapte oameni au fost răniți         Ce acte a solicitat Corpul de Control din Energie de la CEH         Muncitorii de pe autostradă intră în concediu         Doi magistrați de la Tribunalul Hunedoara au ieșit la pensie         Un cor din Coreea de Sud a concertat la Castelul Corvinilor         Castelul baronului Nopcea, lăsat în ruină         Târgul de fete de pe Muntele Găina         Momente cumplite pentru tânăra care se prostitua în garsoniera pe care o împărţea cu iubitul ei         Mall-ul de servicii al Primăriei Deva a fost inaugurat         Carmen Hărău (PNL): Nu batjocoriți speranța a 5 milioane de pensionari!         Zonă cu restricții pe autostrada A1!         Răsturnare de situaţie. Procesul stimulentelor de la Petroşani o ia de la capăt         Corpul de Control al Ministerului Energiei, trimis la CEH         Clădirile Colegiului Matei Corvin vor fi reabilitate pe fonduri UE         Copil de opt ani rănit într-un accident rutier         Femeie înșelată în Hunedoara         Crimă înfiorătoare în Orăştie: un tânăr de 20 de ani a murit, înjunghiat în inimă, de un vecin         Mort în surparea din subteranul Minei Lupeni         Trubaduri în Cetatea Devei         Surpare la Mina Lupeni!