Autostrada Lugoj – Deva, niciun kilometru inaugurat în 2016

Au trecut șase luni de la data anunțată oficial în 2013 de fosta Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) pentru finalizarea lucrărilor la cele trei tronsoane ale viitoarei Autostrăzi Lugoj – Deva, începute în urmă cu trei ani. Panourile informative pe care a fost inscripționată data de 27 mai 2016, ca termen de finalizare a proiectului, au rămas așezate din loc în loc pe marginea șantierului,  însă în spatele lor, pe porțiuni vaste ale viitoarei autostrăzi, lucrările sunt departe de a fi încheiate.

La sfârşitul lunii noiembrie, conducerea Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) oferea ca termen mijlocul lunii decembrie pentru deschiderea a 15 kilometri din Autostrada Lugoj – Deva, dar promisiunea ca măcar jumătate din lotul al doilea al autostrăzii aflate de peste doi ani în șantier nu a mai fost îndeplinită.

Zero kilometri de autostradă

„Aspecte de natură juridică” au împiedicat darea în folosință a tronsonului, a informat, zilele trecute, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere SA. CNAIR a transmis, printr-un comunicat, că lucrările de pe porțiunea Traian Vuia – Margina, din Lotul al doilea, sunt în curs de finalizare, astfel încât acest sector să poată fi utilizat de participanţii la trafic, dar deschiderea circulației este împiedicată de un viciu legislativ. „Refuzul de viză pentru Recepţia la terminarea lucrărilor este invocat de faptul că «dispoziţiile legale, aşa cum sunt prevăzute de Legea 10/1995, recent modificată şi republicată în septembrie 2016, nu fac referire în mod expres la recepţionarea parţială, ci doar asupra unor lucrări prevăzute într-un contract’. Regulamentul de recepţie aprobat prin HG 273/1994 nu a fost încă actualizat, drept pentru care se vor putea naşte multe interpretări ulterioare dăunătoare companiei. Astfel, ‘efectuarea recepţiei la terminarea lucrărilor, investitorul, în speţă Compania, va fi pusă în posesie, iar toate riscurile dării în funcţiune a unor părţi din lucrare, fără a se respecta prevederile legale, vor fi preluate tot de Companie»“, preciza CNAIR.

Deschidere prognozată pentru 2017

Tot în luna noiembrie, Cătălin Homor, directorul general al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, a precizat, la finalul unei vizite de lucru efectuate pe şantierele viitoarei autostrăzi Lugoj – Deva, că până la sfârşitul anului 2017 toate cele trei tronsoane aflate în construcţie vor fi inaugurate. „Conform ritmului de lucru asumat de către antreprenori, cele trei loturi vor putea fi puse în circulaţie treptat, astfel încât la sfârşitul anului viitor să se circule pe întreg tronsonul autostrăzii Lugoj – Deva”, afirma Cătălin Homor, într-o informare a CNADNR.

Situaţia lucrărilor pe cele trei tronsoane ale viitoarei autostrăzi din vestul ţării se prezintă astfel:

 

Pe Lotul al doilea al autostrăzii, în lungime de 28 de kilometri, stadiul fizic al execuției proiectului a ajuns la jumătate. Tronsonul este construit de asocierea Salini Impregilo SpA si S.E.C.O.L, iar valoarea contractului încheiat în octombrie 2013 este de 562,73 milioane lei, fără TVA, din care 85 la sută reprezintă finanțare de la Uniunea Europeană, prin Fondul de Coeziune. Pe Lotul III, stadiul fizic al lucrărilor a ajuns la circa 70 la sută. Proiectul lotului de 21,1 kilometri a fost întocmit de Arcadis Eurometudes S.A. şi este executat de Asocierea S.C. Teloxim Con S.R.L. – COMSA S.A. – Aldesa Construcciones S.A. – Arcadis Eurometudes S.A. Valoarea proiectuluieste de 578 de milioane de lei, fără TVA. Pe Lotul IV al autostrăzii, stadiul fizic al lucrărilor a depășit 50 la sută. Proiectul tronsonului de 22,1 kilometri a fost întocmit Asocierea S.C. TEHNOSTRADE S.R.L. – S.C. SPEDITION UMB S.R.L. şi este realizat de aceeaşi asociere. Valoarea sa este de 420 de milioane de lei, fără TVA.

Cele trei proiecte au demarat în 27 noiembrie 2013, potrivit CNADNR, şi aveau ca termen de finalizare 27 mai 2016. Din cauza întârzierilor, proiectele au fost fazate, pentru a putea primi finanţare, prin Programul Operaţional Sectorial.

Comentarii FB

comentarii




Răspuns la “Autostrada Lugoj – Deva, niciun kilometru inaugurat în 2016

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

3 + 1 =

ACTUALITATE
Nicolae Gherghin, colecționarul de timp         3.000 de sancţiuni au fost aplicate de Poliţia Locală Deva         Peste 30 de proiecte de hotărâre sunt supuse dezbaterii şi aprobării Consiliului Local Deva         Schi-alpinismul, recunoscut drept sport olimpic. Selecţia pentru lotul naţional, la finele lui ianuarie         Până acum, 820 de concurenţi vor alerga la înălţime. Pe 17 iunie, la Retezat SkyRace Intersport!         Tragedie pe un bulevard din Hunedoara. Un tânăr a fost implicat într-un accident mortal         Gealaţii lui Arion către secretarul general PNL Hunedoara: „Îţi sparg faţa şi maşina”         Mesajul lui Traian Berbeceanu către ministrul Justiției         Călători străini prin judeţul Hunedoara: „O mică Elveţie!”         Când va fi dată sentința în dosarul de proxenetism al lui Daniel Pleșcan         Peste 100 de jandarmi vor asigura ordinea în stațiunile Hunedoarei         Hoț arestat după ce a atacat paznicii unui transport de cărbune din Valea Jiului         AU DEPUS JURĂMÂNTUL. Poliția Hunedoara se întărește cu 60 de agenți         PROCESUL DECENIULUI. Domeniul Kendeffy din Retezat, la ultimul termen de judecată         Violatorul care și-a mutilat fosta iubită a cerut eliberarea         Tribunalul Hunedoara decide soarta fostului primar Cornel Resmeriță         Ce șanse mai au proiectele de restaurare din Hunedoara depuse la ADR VEST         DOSARELE „PETRU GROZA”. Răfuielile din presa hunedoreană a anilor interbelici         ÎNGRIJORĂTOR: Numărul diabeticilor nou depistaţi a crescut cu o treime în ultimii patru ani         Bibliotecarul Avram Iancu vrea să străbată înot cei 2.860 de kilometri ai Dunării