Autostrada Deva – Lugoj, gata doar în 2018

Un document al Ministerului Fondurilor Europene (MFE) îi „linişteşte” pe şoferii din vestul ţării: lucrările la tronsonul de autostradă Deva – Lugoj sunt departe de a fi finalizate.

În documentul MFE se precizeză că autostrada Deva – Lugoj, respectiv loturile 2, 3 și 4, are preconizată ca dată de finalizare trimestrul III al anului 2018, iar valoarea investiției se ridică la 410 milioane euro. Termenul iniţial de finalizare al acestor lucrări era luna mai a acestui an. Întârzierea lucrărilor era, de altfel, aşteptată, dar, totuşi, se spera într-un termen ceva mai rezonabil, nu unul de peste doi ani. În data de 20 octombrie, Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) a anunțat că lucrările de execuție aferente secțiunilor C și D (de la km 88+016 — km 99+500) din lotul 4 al autostrăzii Lugoj-Deva au fost suspendate temporar în urma unui control al Inspectoratului de Stat în Construcții, din cauza lipsei Autorizației de Construire. “Proiectul Tehnic aferent a fost avizat cu întârziere în cadrul CTE-CNADNR din cauza identificării unor probleme, respectiv: cimitirul neautorizat de la km 90+275 — km 90+315 (cel de la Brănişca, n.red.), halda de cenușă și zgură de la Mintia, km 93+300 — km 94+300; stabilitatea versantului de la km 96+620 — km 97+750 (la Bejan, n.red.), amenajarea Nodului Rutier de la Șoimuș — km 99+500, existența Peșterii Tunel cu lilieci în apropierea localității Șoimuș, în culoarul expropriat în zona km 97+200”, se menționează în comunicat al CNADNR.
Se circulă cu “pauze”
Autostrada ar trebui să facă legătura între Nădlac şi Bucureşti, dar circulaţia pe această arteră rutieră se face cu “pauze”. Astfel, se circulă de la Nădlac la Traian Vuia şi se putea merge şi între Deva şi Sibiu, dar, după prăbuşirea unei porţiuni între Cunţa şi Sălişte, autostrada este funcţională parţial. De asemenea, un alt tronson de autostradă imaginar este cel dintre Sibiu şi Piteşti, care este planificat a fi finalizat tot în 2018, dar şi acest termen poate fi considerat, fără nicio răutate, ca unul orientativ.
Doar pentru “mitici”?
De la Piteşti la Bucureşti se circulă, cum – necum, pe autostrada construită în 1972, iar Capitala are legătură şi cu Litoralul. În schimb, însă, în Ardeal lucrările se mişcă greu, lucrându-se nu doar la partea hunedoreană a autostrăzii, ci şi la cea care ar face legătura dintre Vama Borş cu Braşovul, termenelee de finalizare fiind duse către 2018. În plus, între Sibiu şi Braşov nu este prevăzută nicio autostradă, ci un drum rapid, dar cine ştie când o fi şi acesta gata. Ca o pură coincidenţă, porţiunea de autostradă dintre Bucureşti şi Comarnic, adică aceea prin care „miticii” pot ajunge mai repede în staţiunile montane de pe Valea Prahovei, va fi finalizată tot în 2018, lucru care întăreşte tot mai mult lucruri pe care le susţin mulţi. Astfel, se pare că în România, la ora actuală, singura preocupare pare a fi legarea Bucureştiului de zone de vacanţă, lucru bun şi explicabil, până la un punct, cu neglijarea a mai bine de două treimi din suprafaţa şi populaţia ţării. Şi, în altă ordine de idei, dacă se ţine cont de calitatea unor lucrări executate pe tronsoanele de autostradă existente, ar fi bine ca şoferii să nu uite rutele clasice pe care circulau.

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

17 − unsprezece =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

ACTUALITATE
Situația lucrărilor de întreținere și reparații la drumurile județene derulate în 2019         Primăria Deva a achitat la zi banii destinați navetei cadrelor didactice         Trafic reluat în zona pasajului de cale ferată de pe strada Hărăului         Imagini senzaționale de pe Lotul IV al Autostrăzii Lugoj – Deva. Ce s-a întâmplat pe Dealul Liliecilor         Șosele noi în Ținutul Pădurenilor         Gafă în direct a viceprimarului din Vulcan: „Stă şi învârte de volan, pe 2.000 de euro. Tot să nu muncească”         Avem un județ turistic! Degeaba!         Accident rutier pe Calea Zarandului din Deva         Codrii dispăruți. Tăierile masive de pădure din Ținutul Pădurenilor se văd din satelit         Povestea Buzduganului lui Ioan de Hunedoara, din Porţile de fier ale Transilvaniei         O viitură a provocat distrugeri șoselei construite pe fonduri UE în Ținutul Pădurenilor         Sarmizegetusa Regia își deschide porțile pentru copii         Reparații pe Autostrada Deva – Orăștie         Accident grav cu motocicleta         Ruinele combinatului siderurgic din Hunedoara, înghiţite de natură         DIN NOU DESPRE GUNOAIE. Brădenii reclamă proastele servicii de salubrizare         SUB SLOGANUL: VISION IS LIFE. OpticLine, încă un pas spre revoluționarea medicinei românești         Autostrada Lugoj – Deva. Cum arată ultimul kilometru de pe Lotul trei         Noaptea Muzeelor. Mii de oameni la Castelul Corvinilor         Carmen Hărău, senator PNL: “Cod roșu de avarie: sectorul energetic național!”