Autostrada Deva – Lugoj, gata doar în 2018

Un document al Ministerului Fondurilor Europene (MFE) îi „linişteşte” pe şoferii din vestul ţării: lucrările la tronsonul de autostradă Deva – Lugoj sunt departe de a fi finalizate.

În documentul MFE se precizeză că autostrada Deva – Lugoj, respectiv loturile 2, 3 și 4, are preconizată ca dată de finalizare trimestrul III al anului 2018, iar valoarea investiției se ridică la 410 milioane euro. Termenul iniţial de finalizare al acestor lucrări era luna mai a acestui an. Întârzierea lucrărilor era, de altfel, aşteptată, dar, totuşi, se spera într-un termen ceva mai rezonabil, nu unul de peste doi ani. În data de 20 octombrie, Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) a anunțat că lucrările de execuție aferente secțiunilor C și D (de la km 88+016 — km 99+500) din lotul 4 al autostrăzii Lugoj-Deva au fost suspendate temporar în urma unui control al Inspectoratului de Stat în Construcții, din cauza lipsei Autorizației de Construire. “Proiectul Tehnic aferent a fost avizat cu întârziere în cadrul CTE-CNADNR din cauza identificării unor probleme, respectiv: cimitirul neautorizat de la km 90+275 — km 90+315 (cel de la Brănişca, n.red.), halda de cenușă și zgură de la Mintia, km 93+300 — km 94+300; stabilitatea versantului de la km 96+620 — km 97+750 (la Bejan, n.red.), amenajarea Nodului Rutier de la Șoimuș — km 99+500, existența Peșterii Tunel cu lilieci în apropierea localității Șoimuș, în culoarul expropriat în zona km 97+200”, se menționează în comunicat al CNADNR.
Se circulă cu “pauze”
Autostrada ar trebui să facă legătura între Nădlac şi Bucureşti, dar circulaţia pe această arteră rutieră se face cu “pauze”. Astfel, se circulă de la Nădlac la Traian Vuia şi se putea merge şi între Deva şi Sibiu, dar, după prăbuşirea unei porţiuni între Cunţa şi Sălişte, autostrada este funcţională parţial. De asemenea, un alt tronson de autostradă imaginar este cel dintre Sibiu şi Piteşti, care este planificat a fi finalizat tot în 2018, dar şi acest termen poate fi considerat, fără nicio răutate, ca unul orientativ.
Doar pentru “mitici”?
De la Piteşti la Bucureşti se circulă, cum – necum, pe autostrada construită în 1972, iar Capitala are legătură şi cu Litoralul. În schimb, însă, în Ardeal lucrările se mişcă greu, lucrându-se nu doar la partea hunedoreană a autostrăzii, ci şi la cea care ar face legătura dintre Vama Borş cu Braşovul, termenelee de finalizare fiind duse către 2018. În plus, între Sibiu şi Braşov nu este prevăzută nicio autostradă, ci un drum rapid, dar cine ştie când o fi şi acesta gata. Ca o pură coincidenţă, porţiunea de autostradă dintre Bucureşti şi Comarnic, adică aceea prin care „miticii” pot ajunge mai repede în staţiunile montane de pe Valea Prahovei, va fi finalizată tot în 2018, lucru care întăreşte tot mai mult lucruri pe care le susţin mulţi. Astfel, se pare că în România, la ora actuală, singura preocupare pare a fi legarea Bucureştiului de zone de vacanţă, lucru bun şi explicabil, până la un punct, cu neglijarea a mai bine de două treimi din suprafaţa şi populaţia ţării. Şi, în altă ordine de idei, dacă se ţine cont de calitatea unor lucrări executate pe tronsoanele de autostradă existente, ar fi bine ca şoferii să nu uite rutele clasice pe care circulau.

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

20 − 3 =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

ACTUALITATE
Cetatea Blidaru, locul de vis din patrimoniul UNESCO, ignorat de autorități         Vârstnic jefuit în scara blocului         Lansare de carte         Zilele icoanei încep la Deva         Transporturi agabaritice pe ruta Nădlac – Hunedoara         Salonul Hunedorean al Cărții în anul Centenarului         Sarmizegetusa Regia, în imagini de poveste         Ucigașul celor două femei din Balomir adus în instanță. Detaliile crimelor înfiorătoare săvârșite de tânăr         Ședință la Prefectură pe tema drumurilor din județ         Accident rutier grav în Deva         (P) We are more than work! – Falk Pruscha, fost CEO al Star Transmission şi Star Assembly, ne împărtăşeşte impresiile experienţei sale în România         Retrocedarea terenurilor din Retezat a dus la închiderea complexului Pietrele         Accident grav în Deva, produs la beție         Ambasadorul SUA a primit cheia municipiului Hunedoara         Telecabina de la Cetatea Devei rămâne oprită         Primarul Florin Oancea propune Deva în „Alianța Vestului”         Reabilitarea centrului istoric al Devei – fază finală de aprobare a PUZ         Motivarea sentinței în dosarul comorilor dacice. Cum a scăpat de închisoare interlopul sârb care a traficat brățările de aur         VIDEO Momente groaznice la meciul de kick-boxing dintre Endre și Tolea Ciumac         Topul petrecerilor „de sezon” pe bani publici: tocana împărțită de primar și recitaluri costisitoare