Autostrada Deva – Lugoj, gata doar în 2018

Un document al Ministerului Fondurilor Europene (MFE) îi „linişteşte” pe şoferii din vestul ţării: lucrările la tronsonul de autostradă Deva – Lugoj sunt departe de a fi finalizate.

În documentul MFE se precizeză că autostrada Deva – Lugoj, respectiv loturile 2, 3 și 4, are preconizată ca dată de finalizare trimestrul III al anului 2018, iar valoarea investiției se ridică la 410 milioane euro. Termenul iniţial de finalizare al acestor lucrări era luna mai a acestui an. Întârzierea lucrărilor era, de altfel, aşteptată, dar, totuşi, se spera într-un termen ceva mai rezonabil, nu unul de peste doi ani. În data de 20 octombrie, Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) a anunțat că lucrările de execuție aferente secțiunilor C și D (de la km 88+016 — km 99+500) din lotul 4 al autostrăzii Lugoj-Deva au fost suspendate temporar în urma unui control al Inspectoratului de Stat în Construcții, din cauza lipsei Autorizației de Construire. “Proiectul Tehnic aferent a fost avizat cu întârziere în cadrul CTE-CNADNR din cauza identificării unor probleme, respectiv: cimitirul neautorizat de la km 90+275 — km 90+315 (cel de la Brănişca, n.red.), halda de cenușă și zgură de la Mintia, km 93+300 — km 94+300; stabilitatea versantului de la km 96+620 — km 97+750 (la Bejan, n.red.), amenajarea Nodului Rutier de la Șoimuș — km 99+500, existența Peșterii Tunel cu lilieci în apropierea localității Șoimuș, în culoarul expropriat în zona km 97+200”, se menționează în comunicat al CNADNR.
Se circulă cu “pauze”
Autostrada ar trebui să facă legătura între Nădlac şi Bucureşti, dar circulaţia pe această arteră rutieră se face cu “pauze”. Astfel, se circulă de la Nădlac la Traian Vuia şi se putea merge şi între Deva şi Sibiu, dar, după prăbuşirea unei porţiuni între Cunţa şi Sălişte, autostrada este funcţională parţial. De asemenea, un alt tronson de autostradă imaginar este cel dintre Sibiu şi Piteşti, care este planificat a fi finalizat tot în 2018, dar şi acest termen poate fi considerat, fără nicio răutate, ca unul orientativ.
Doar pentru “mitici”?
De la Piteşti la Bucureşti se circulă, cum – necum, pe autostrada construită în 1972, iar Capitala are legătură şi cu Litoralul. În schimb, însă, în Ardeal lucrările se mişcă greu, lucrându-se nu doar la partea hunedoreană a autostrăzii, ci şi la cea care ar face legătura dintre Vama Borş cu Braşovul, termenelee de finalizare fiind duse către 2018. În plus, între Sibiu şi Braşov nu este prevăzută nicio autostradă, ci un drum rapid, dar cine ştie când o fi şi acesta gata. Ca o pură coincidenţă, porţiunea de autostradă dintre Bucureşti şi Comarnic, adică aceea prin care „miticii” pot ajunge mai repede în staţiunile montane de pe Valea Prahovei, va fi finalizată tot în 2018, lucru care întăreşte tot mai mult lucruri pe care le susţin mulţi. Astfel, se pare că în România, la ora actuală, singura preocupare pare a fi legarea Bucureştiului de zone de vacanţă, lucru bun şi explicabil, până la un punct, cu neglijarea a mai bine de două treimi din suprafaţa şi populaţia ţării. Şi, în altă ordine de idei, dacă se ţine cont de calitatea unor lucrări executate pe tronsoanele de autostradă existente, ar fi bine ca şoferii să nu uite rutele clasice pe care circulau.

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

8 + treisprezece =

ACTUALITATE
Soarta șoselei spre Parcul Național Retezat – cel mai periculos drum al Hunedoarei         SOARTA MOCĂNIȚEI. Drumul feeric care a luat locul celei mai vechi căi ferate a Hunedoarei         Petru Androne Eli a câștigat procesul cu primăria         Sinucidere în spital         Bulevardul Mihai Viteazul va fi modernizat         Parcarea jefuită de pe DN 76         Polițiștii au descins la locuințele unor tineri, suspectați de trafic de cannabis și cocaină         Comori dacice impresionante traficate de un german         Despre soarta cărților…         INIŢIATIVĂ. Aleşii ALDE prezintă surse de finanţare pentru Deva         Noaptea Lungă a Industriei – În 10 mai, Cugir și Sebes         Întâlnire inedită în Cetatea Deva         INVENTARUL ȚINUT LA SECRET DE CONSILIUL JUDEȚEAN. Cât de proaste sunt drumurile Hunedoarei         S-a reluat furnizarea gazului metan la Termocentrala Mintia         Percheziții la persoane bănuite de înșelăciune. Prejudiciul depășește 200.000 de lei         DEVA. Mesaj emoţionant transmis de primarul Florin Oancea veteranilor de război         ULTIMUL EPISOD. Sarmizegetusa Regia, o istorie a furtunilor care au devastat monumentul UNESCO (IV)         Restaurarea Cetăţii Orăştiei va costa cinci milioane de euro         Nori de praf peste Hunedoara, de la combinatul siderurgic         Peste 85.000 de puieţi vor fi plantaţi în această primăvară în munţii Orăştiei