AUTOSTRADA CU DEFECTE: CNADNR explică problemele de instabilitate pe autostrada Orăştie – Sibiu

Conducerea Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a informat, după opt luni de la darea în folosinţă a lotului trei din autostrada Orăştie – Sibiu, că nu au fost întrunite toate condiţiile necesare recepţiei proiectului, inaugurat în noiembrie 2014, cu două zile înainte de turul doi al alegerilor prezidenţiale.

Precizările aduse de reprezentanţii CNADNR vin ca urmare a problemelor legate de instabilitatea carosabilului, în anumite porţiuni. Cei de la CNADNR susţin că problemele tehnice vizibile mai ales în zona viaductului de la Acilu, au apărut ca urmare lucrărilor de proastă calitate efectuate de constructori.

„În data de 07.11.2014 şi în perioada 11.11.2014 – 13.11.2014 au avut loc inspecţii tehnice ale întregului şantier, realizate de către Beneficiar, Antreprenor şi Inginer, în cadrul cărora părţile au constatat următoarele: stadiul fizic al lucrărilor executate pe întreg tronsonul de autostrada Orăştie – Sibiu, Lot 3, asigura desfăşurarea circulaţiei pe ambele căi unidirecţionale; lucrările privind siguranţa circulaţiei, respectiv marcajele rutiere, parapeţi de protecţie, indicatoarele rutiere, panourile de orientare sunt finalizate, inspectate şi verificate, şi permit utilizarea autostrăzii; nu sunt întrunite toate condiţiile necesare realizării recepţiei la terminarea lucrărilor”, a informat CNADNR.

Contractul de proiectare şi execuţie al lotului trei din autostrada Orăştie – Sibiu a fost atribuit prin licitație publică firmei Salini Impregilo SpA, având o valoare acceptată de 604.791.600,00 lei, fără TVA. CNADNR a informat că responsabili pentru defectele autostrăzii, care anumite locuri prezintă riscuri de a se deteriora, din cauza instabilităţii solului, sunt cei care s-au ocupat de realizarea ei.

„CNADNR, în baza unei expertize tehnice, a considerat şi consideră că factorul antropic (activitatea de execuţie) a avut un rol hotărâtor în apariţia/declanşarea şi evoluţia fenomenelor de instabilitate din amplasament prin modul de organizare şi desfăşurare a lucrărilor fără respectarea prevederilor proiectului şi a Caietelor de sarcini de terasamente şi consolidări, cât şi a altor reguli specifice existente în normele tehnice din România. Un factor important care a influenţat în mod semnificativ întârzierea finalizării tronsonului de autostrada Orăştie – Sibiu, lot 3 îl reprezintă slaba calitate a lucrărilor executate de către Antreprenor, aspect evidenţiat prin numărul considerabil de rapoarte de neconformitate emise de către Inginer în cadrul Contractului (aprox. 300 – nerespectarea Proiectului Tehnic, nerespectarea caietelor de sarcini, calitatea materialelor, execuţia necorespunzătoare a lucrărilor, etc)”, a informat CNADNR.

Reprezentanţii companiei susţin că fisurile şi denivelările apărute pe autostradă vor fi eliminate, pe cheltuiala constructorului, în următoarele două luni.

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

cinci × cinci =

ACTUALITATE
ÎMPĂDURIRI. Peste 7.000 de arbori vor fi plantați pe „muntele sfânt al dacilor”         SECRETELE HUNEDOAREI. Mănăstirea Prislop supravegheată de securiști în anii 1950. Informator: „Se roagă să revină regele Mihai în țară”         Protestul mămicilor după moartea copilei de un an și 10 luni în spitalul din Hunedoara         Ca-n ţara comandantului Mocanu! Mai avem de aşteptat după rezultatul anchetei Corpului de Control al IGPR         Ziua Mondială a Apei, marcată în școli din mediul rural         Scandalul continuă: Angajaţii UM Orăştie ameninţă cu greva         Mircea Muntean reacţionează         Câinele salvat de pompieri din flăcări, îngrijit la adăpostul din Hunedoara         Un copil a furat o mașină și a ieșit cu ea la plimbare         Spărgător de automate de lapte prins în Deva         Incendiu în pădurea comunei Romos         Cum va fi celebrată Ziua Poliției în Deva și Petroșani         Fetiță decedată în spital         Cum a lovit „blestemul aurului dacic” satele din umbra Sarmizegetusei Regia         EXCLUSIV. Alpiniştii daţi dispăruţi: “Cea mai mare problemă a noastră a fost că nu am putut să comunicăm cu nimeni”         ANGAJAŢII DE MEDIU, PROTEST SPONTAN. Aroganţa Guvernului PSD dinamitează atragerea de fonduri europene         Asigurare de sănătate UE         Piața volantă se redeschide         EVENIMENT. „Ora Pământului”, ultimul stinge lumina         Câine salvat de pompieri după ce a fost legat într-un sac și aruncat pe o pășune, care a luat foc