Aniversare/ Plachete aniversare şi diplome oferite de PSD pe ruinele Gării Petroşani

Moment aniversar la Petroşani, unde reprezentanţii PSD, secondaţi de deputaţii Cristian Resmeriţă şi Laurenţiu Nistor, care este şi preşedinte al PSD Hunedoara, au decis să marcheze, cu diplome şi plachete aniversare, împlinirea a 145 de ani de la darea în folosinţă a Gării din Petroşani. În tot acest timp, însă, Ministerul Trabsporturilor, condus acum de Iulian Ghiocel Matache, lasă monumentul de izbelişte, la fel ca şi predecesorii lui.

Social – democraţii din Petroşani au vrut să marcheze împlinirea a 145 de ani de la darea în folosință a Gării CFR Petroșani și a liniei ferate Petroșani-Simeria. Manifestarea, spun reprezentanţii PSD, s-a adresat specialiștilor, foști și actuali salariați la Gara Petroșani. S-au împărţit diplome şi plachete aniversare şi s-a vorbit despre istoria mai puţin ştiută a Staţei CFR. Despre istoria recentă, însă, nimeni nu mai vorbeşte nimic, nici chiar cei doi deputaţi care ar putea duce problema mai departe, ajutând astfel autorităţile locale care au făcut demers după demers, dar în zadar..

De fapt, după 10 ani de memorii, Gara din municipiul Petroşani, poarta de intrare în oraşul declarat staţiune de interes naţional, rămâne tot o ruină. Responsabilii CFR sau ai Ministerului Trasporturilor nu se mai obosesc nici măcar să răspundă la adresele oficialilor din adminsitraţia publică locală. Prin 2013 responsabilii ministerial dădeau speranţe celor din Primăria Petroşani că situaţia gării va fi rezolvată. Ulterior, au anunţat că nu sunt bani, iar mai apoi s-a aşternut tăcearea mormântală., iar edilii nu au mai primit niciun răspuns la adresele lor. Aflată într-o avansată stare de degradare, Staţia CFR Petroşani ar avea nevoie de un program urgent de reabilitare, însă nimeni de la nivel de decizie nu pare interesat să finanţeze o astfel de lucrare.

O intenție de reabilitare a gării a existat în trecut, dar nu s-a finalizat. A fost făcută o infuzie serioasă de bani în dotarea clădirii aflate în ruină cu geamuri și uși de tip termopan, dar mai apoi nu s-au mai găsit fonduri și pentru finalizarea investiției.În cele din urmă, CFR Călători a decis să renunțe la a mai funcționa în clădirea fostei stații, care a fost încuiată. La începutul anului 2011 se anunța că gară va intră în reparații, dar proiectul a fost amânat, pe motiv că este mai costisitor decât se credea inițial. Şi amânat a rămas!

 

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

16 − paisprezece =

ACTUALITATE
Eugen Evu va fi înmormântat miercuri. Primăria va acorda un sprijin financiar familiei poetului         Ziua Porților Deschise la Tribunalul Hunedoara         Au încercat să înșele o pensionară cu 10.000 de lei         Sarmizegetusa Regia ar putea fi deschisă mai devreme         Circulația rutieră închisă pe Transalpina         Ministerul Dezvoltării va asigura finanțarea pentru cinci proiecte de infrastructură în Hunedoara         ÎNGRIJORARE PE PIAȚA MUNCII. Ce companii din județ anunță concedieri         Sindicaliștii de la BNS au pichetat Prefectura Hunedoara         S-au răsturnat cu mașina în Strei         Mașină condusă de un minor         Băut și fără permis auto, la volan         Cristian Litera a fost condamnat pentru amenințare și violențe         Restricții pe Drumul Național 76 Deva – Brad. Au loc lucrări la Autostrada A1         Mesajul dur al lui Train Berbeceanu, la patru ani de la arestarea sa         Lecție de viață. Povestea Roxanei Irimia, tânăra pictoriță fără mâini         Despre fericire și nu numai…         Petrecere de Haloween la bibliotecă         Accident rutier grav pe șoseaua Petrila – Jieț         Vagonul unui marfar a fost distrus într-un incendiu, la Simeria Triaj         Achitări în dosarul DIICOT al oamenilor de afaceri din Geoagiu, după un deceniu de anchetă și procese