ADMINISTRAŢIE LOCALĂ. Proiectul pietonalei din centrul Hunedoarei va continua

Primarul Hunedoarei, Viorel Arion, a precizat, marţi, că proiectul de transformare a unei porţiuni a Bulevardului Corvin din municipiu în arteră pietonală va continua. Recent, Prefectura Hunedoara a transmis o plângere administraţiei locale din Hunedoara, în care a sesizat încălcarea mai multor prevederi legale, privind consultarea publicului cu privire la proiect. „Ar fi trebuit ca hotărârea adoptată în adunarea publică ţinută la primărie să stea pe site-ul primăriei timp de 45 de zile. Vom relua procedura de la acel moment şi sperăm ca până la sfârşitul anului sau începutul anului viitor să fim la virgulă, ca să nu mai existe niciun motiv de contestaţie. Ce este curios este faptul că timp de 25 de ani, niciun PUZ nu a fost respins, nu i s-a făcut plângere prealabilă pentru acest motiv. Am verificat la toate primăriile şi, mai mult decât atât, am avut patru PUZ-uri, care au urmat acelaşi traseu, deci toate etapele au fost parcurse în acelaşi mod. În opinia mea este un abuz în funcţie şi cred că organele abilitate ar trebui să se autosesizeze”, a precizat Viorel Arion.

Ce schimbări va aduce pietonala
Primarul susţine că, întrucât noul proiect al pietonalei nu mai prevede construirea unor alei, costurile investiţiei vor fi reduse. „Suma alocată în total pentru tot cvartalul de care vorbim este de zece milioane de lei. Nu pot să vă spun cu cât va scădea valoarea, pentru că nu am făcut încă o estimare”, a precizat Viorel Arion. Proiectul centrului pietonal prevede eliminarea circulaţiei auto de pe Bulevardul Corvin, pe tronsonul Parcul Copiilor – Casa de Cultură. Iniţiatorii săi susţin că astfel centrul civic al municipiului va fi modernizat, iar turiştii vor avea un motiv în plus să viziteze Hunedoara. Potrivit memoriului de prezentare realizat de arhitecţi, în ultimii 25 de ani, Bulevardul Corvin s-a dezvoltat ca o arteră comercială, la parterul imobilelor de locuinţe colective fiind realizate spaţii de deservire şi spaţii comerciale, în mare parte cu extinderi ale acestora faţă de aliniamentul iniţial. Acest fapt a dus la suprasolicitarea bulevardului Corvin în porţiunea cuprinsă între strada George Enescu şi Bulevardul Dacia, datorită autoturismelor parcate şi în mod egal datorită necesităţii de a aproviziona zona comercială. „Spaţiul public actual nu este folosit ca spaţiu public, ci ca spaţii reziduale ale trotuarelor de-a lungul zonelor carosabile. În plus, spaţiul nu este folosit la potenţialul său nici din punct de vedere al comerţului. Strada nu dispune de elemente de mobilier urban adecvate. Spaţiul verde existent, deşi dezvoltat ca vegetaţie, este sufocat de prezenţa maşinilor, fiind înconjurat de un rând de parcare de maşini şi neavând nici o relaţie la nivel pietonal cu zonele adiacente. Principalele disfuncţionalităţi ale zonei, sunt suprafaţa asfaltată şi betonată excesivă, folosită pentru circulaţia şi parcarea autovehiculelor, parcările auto ocupă agresiv – fizic şi vizual – întreaga zonă a bulevardului Corvin, spaţiul verde fiind sufocat şi blocat de prezenţa maşinilor”, se arată în memoriul de prezentare al proiectului.

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

șase − 2 =

ACTUALITATE
Cum arată Gara Brad după cinci luni de renovare         Un an de la data la care trebuia finalizată Autostrada Deva – Lugoj         A fost deschis Târgul European al Castelelor, la Hunedoara         Accident rutier cu doi răniți la intrarea în Deva, pe Drumul Național 7         E ŞI ALDE LA GUVERNARE! Mircea Moloţ a reuşit să deblocheze proiectele europene din Ţara Haţegului         Fosta Școală 10 din Hunedoara a ajuns în paragină         DEPOUL DEVASTAT. Ultima „redută” a mocăniței din Hunedoara a fost ruinată         Tribunalul Hunedoara decide soarta spărgătorului de la Castelul Corvinilor         Sfârşit de săptămână cu Târgului European al Castelelor. VEZI Programul evenimentului         Dungi si flori in noua colectie Sense primavara-vara 2017         OMUL CU CEL MAI STUFOS CAZIER RĂMÂNE LIBER. Cu magistraţii la Judecata de Apoi         Ce soartă va avea Pasul Vâlcan, zona turistică pustie dotată cu telegondola de 33 de milioane de lei         Ludovic Orban: „Nu voi tolera coconul acela care se formează în jurul fiecărui lider”         Accident într-o intersecție din Deva         Povestea fostului securist din fruntea minerilor care a condamnat România la CEDO         Percheziții la traficanți internaționali de țigări         Un polițist a salvat un tânăr de la sinucidere         Povestea marii tragedii aviatice din 1940: „Erau peste tot morţi, mutilaţi în modul cel mai îngrozitor”         Șofer căutat de Poliție după un accident         Accident rutier pe Calea Zarandului