Adio, calea ferată Hunedoara – Simeria

Vestea că, de joi, 1 martie, a trenurile de călători ale CFR au fost scoase de pe această cale ferată a stârnit un val de reacții de nemulțumire, din partea hunedorenilor.

Cei care au vizitat joi gara Hunedoarei au fost întâmpinați de o priveliște tristă. Intrările în vechile săli ale clădirii au fost puse sub lacăt, iar peroanele și liniile ferate au rămas pustii. Doar câțiva câini maidanezi se plimbau în voie pe lângă zidurile mâzgălite cu grafitti ale gării, pe sub ferestrele sparte ale fostelor săli de așteptare, ale restaurantului, ale sălii de bagaje sau postului TF. Trei trenuri circulau dus-întors pe ruta de 18 kilometri dintre Hunedoara și Simeria.

Calea ferată a fost inaugurată în 1884, în anul în care au luat ființă și Uzinele de fier ale Hunedoarei. În deceniile următoare, datorită dezvoltării oraşului Hunedoara şi a siderurgiei, calea ferată a devenit tot mai importantă pentru comunitate. În 1984, linia CFR Hunedoara – Simeria a fost electrificată. Gara Hunedoarei a fost construită în anii 1950, iar clădirea ei adăposteşte două fresce unice, zugrăvite în aceaşi perioadă, în stilul realist-socialist. În trecut, trotuarele largi, ornamentate cu vase şi scuaruri de flori, erau supraglomerate de sutele de muncitori care aşteptau să plece cu trenul spre combinat. Gara avea un restaurant, două săli de aşteptare, iar în jurul ei câteva baruri şi terase îi primeau pe navetiştii combinatului siderurgic. Cele mai multe dintre încăperi au fost puse sub lacăt, în ultimii ani.

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

zece + nouăsprezece =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

ACTUALITATE
Sentință pentru cuplul ucigaș care a jefuit casa de amanet din Hunedoara         Cum se petrecea la nunți în Hunedoara anilor 1950         Un incendiu a distrus acoperișul unei case din Lupeni         PETROȘANI/ Copertina pieței distrusă sub greutatea zăpezii așteaptă încălzirea vremii         Ajutor pentru bătrânii din Dealu Babii         Casa de cultură din Orăștie va fi reabilitată         Patinoarul din Deva – record la distracție         Adolescenta căzută de pe pasarela din Simeria a fost transferată la Timișoara         Onirismul „cangrenat”, bandajele elegiacului și cadențele simplității. Despre o resurecție a poemului în lirica lui Daniel Mariș         Termoficare/ Serviciu de peste 80 de milioane concesionat de Primăria Petroșani         Accident grav în Gara Simeria: o tânără ar fi încercat să se sinucidă         Tânără prinsă la furat din vagoane         UE finanțează schimbarea la față a stațiunii Geoagiu Băi         Iarna în satele tăcute din Munţii Orăştiei         DECIZIE/ Populația din Valea Jiului nu va mai plăti apă meteorică!         Recidivistul eliberat de Judecătoria Deva a ucis un tânăr         TELECABINA ÎN AȘTEPTARE. Cetatea Devei, mai pustie ca niciodată         Ce se întâmplă pe șantierul magistralei feroviare de mare viteză: „Mutați conducta aia!”         Parângul a rămas ore în șir fără curent electric         Fost locotenent al lui Miron Cozma, cu un pas în libertate