ACTUALITATE. În Deva continuă scandalul legat de transportul local

Problema transportului local din Deva este departe de a fi rezolvată. Primarul Devei, Petru Mărginean, a spus că negocierea direct cu cei doi operatori de transport local din reşedinţa de judeţ nu a adus niciun câştigator. Mărginean a precizat că respectivii operatori nu îndeplineau condiţiile cerute în caietul de sarcini şi că decizia le-a fost comunicată acestora, fiind dezamăgit că nu s-a putut rezolva această problemă. “Pe noi ne interesează un singur lucru, ca transportul local în Deva să fie unul civilizat, normal şi nu ca şi cineva să vină ca la o vacă de muls şi să câştige de pe urma acestui serviciu. Nu putem schimba un ciorap murdar cu altul la fel şi găurit în vârf”, a declarat Petru Mărginean. Acesta a făcut, astfel, referire la starea precară pe care o au mijloacele de transport local din Deva. Mai mult, edilul şef al Devei a spus că în reşedinţa de judeţ va fi înfiinţat un alt serviciu de transport local,care va funcţiona în subordinea municipalităţii, în baza unui proiect cu finanţare europeană. “Voi propune Consiliului Local demararea procedurii de înfiinţare a Autorităţii Publice Municipale de Transport Local. Acest lucru se va face pe baza unui proiect, pe care îl vom iniţia începând de astăzi. Se va aloca numai pentru axa de transport în jur de 30 de milioane de euro”, a mai precizat Mărginean. Acest proiect, dacă va fi eligibil, va putea fi implementat efectiv cel mai devreme la sfârşitul anului viitor.

Replică dură a operatorilor
În schimb, însă, reprezentanţii celor două societăţi de transport local din Deva, contestă modul în care s-a făcut negocierea direct, susţinând că primăria avea numai drepturi, iar operatorii doar obligaţii. Mai mult, aceştia mai spun că, în ciuda deschiderii lor, municipalitatea s-a arătat inflexibilă în ceea ce priveşte mai multe aspecte contractual, acuzând şi componenţa comisiei care a întocmit caietul de sarcini. “Nu ştiu cum s-a făcut această comisie, în care nu este nicio persoană care să se priceapă la transportul în comun. În caietul de sarcini ni se cer tot felul de lucruri, imposibil de realizat. Dacă era ceva bine întocmit, cu siguranţă că s-ar fi prezentat şi alţi operatori la licitaţii sau la negocieri, dar nu au fost. Practic, nu avem nicio garanţie că investiţiile pe care suntem dispuşi să le facem nu vor fi în zadar”, a afirmat Marian Muntean, împuternicitul pentru negocieri al uneia dintre firmele de transport local din Deva. Transportatorii susţin, printre altele, că prevederile contractuale permit Consilului Local să îi scoată, fără multe explicaţii, de pe trasee, dar şi alte aspect. “În contractul care ne-a fost prezentat, puteam fi scoşi oricând de pe trasee. În plus, perioada de concesionare a acestui serviciu este de cinci ani şi, în conformitate cu caietul de sarcini, investiţiile cerute pentru modernizarea parcului auto, în valoare de două milioane de euro, încep să se amortizeze doar după şase ani. Practic, putem fi împinşi în faliment”, a menţionat Tiberiu Duma, administrator al celeilalte societăţi de transport local din Deva.

Revedere în instanţă
Transportatorii nu văd cu ochi buni nici înfiinţarea propriei companii de transport local al Primăriei, dând exemplul altor oraşe, mult mai mari ca Deva, precum Bucureşti sau Ploieşti, în care respectivele societăţi sunt falimentare. De asemenea, aceştia au dat un exemplu mult mai apropiat de Deva, cel de la Hunedoara, în care o firmă care a executat transportul public local, din subordinea municipalităţii de pe Cerna, a intrat în faliment, iar cea care operează în prezent nu are o situaţie foarte fericită. Mai mult, operatorii din transport consider că prin înfiinţarea propriei firme de specialitate a primăriei, chiar şi pe un proiect pe fonduri europene, vor exista cheltuieli cu acesta, bugetul municipalităţii se va împovăra şi mai mult, iar datoriile vor fi plătite din creşterea taxelor şi impozitelor locale, care sunt suportate de către contribuabili. De asemenea, reprezentanţii societăţilor de transport local din Deva nu exclud varianta de a acţiona în instanţă Primăria pentru poziţia avută la negocieri, cât şi pentru posibilitatea scoaterii lor de pe trasee, asta în varianta în care municipalitatea va decide să apeleze la o altă firmă, această posibilitate fiind vehiculată în conferinţa de presă. Contractele dintre Consiliul Local Deva şi transportatori au fost prelungite, prin acte adiţionale, şi expiră în momentul în care cineva ar câştiga licitaţia pentru serviciul respectiv. Ambele părţi, însă, susţin că nu se pune problema ca transportul local din Deva să aibă de suferit în perioada imediat următoare.

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

șaptesprezece + 6 =

ACTUALITATE
PRINDE CONTUR ŞI CLANUL BOBORA. Fiul preşedintelui CJ Hunedoara s-a branşat la cea mai bănoasă firmă de stat         La alegerile parțiale din iunie. Deputatul Marius Surgent îi vede câștigători pe candidații ALDE Hunedoara         DREPT LA REPLICĂ CU „ŞOPÂRLE”. O diversiune NATURALĂ pentru activiştii de mediu         Tineri hunedoreni în vârful politicii. Marius Muzicaș a devenit membru al Biroului Permanent Național TLDE         S-A DEŞTEPTAT OPOZIŢIA LA JUDEŢ. PUŢIN DUPĂ… Lucian Heiuş (PNL): „Transparenţa şi legalitatea – necunoscute pentru PSD”         Accident grav pe Calea Zarandului         Vineri se deschide ştrandul         Spărgătorii unui bar au fost prinși         Amenzi de 5.800 de lei date de jandarmi         Bărbat reținut pentru distrugerea unei mașini         Moda ciudată inspirată de istorie. Hunedorenii care și-au transformat casele în refugii dacice         Protest spontan pe șantierul austrăzii         Transalpina a fost redeschisă circulației rutiere         Liliecii continuă să pună probleme pe șantierul Autostrăzii Lugoj – Deva         Tânărul care a jefuit Castelul Corvinilor a fost trimis în arest la domiciliu         Deva Auto Show 2017. Un spectacol de suflet pentru iubitorii automobilelor         Trofeul Micului Cititor, la a XXXVII-a ediție         LA UN AN DE LA MARELE TUN. Hoţia de la Apa Prod rămâne în scriptele firmei         MERGE ULCIORUL LA APĂ ÎN ŞOIMUŞ. Primarul Mihai Irimie are trei luni să-şi aranjeze „ploile”         Cum arată Gara Brad după cinci luni de renovare