NATO. Ce tip de avion-radar american păzeşte cerul României

În contextul crizei din Ucraina, de ieri , un avion de recunoaştere al Alianţei Nord-Atlantice, de tip AWACS, monitorizează spaţiul aerian românesc.

Avion-radar AWACS. FOTO DefenceTalks.com

Avion-radar AWACS. FOTO DefenceTalks.com
Informaţiile şi scenariile care vin dinspre Ucraina, că ruşii ar încerca să trimită trupe şi în estul Ucrainei, pentru a rupe fosta republică sovietică în două, pe Nipru, a determinat liderii Alianţei Nord-Atlantice să ţină sub observaţie „mişcările de trupe“ din dincolo de spaţiul statelor aliate. În acest sens, NATO a trimits avioane de recunoaştere AWACS deasupra României şi Poloniei, a anunţat un purtător de cuvânt al Alianţei Nord-Atlantice. Decizia a fost aprobată la Bruxelles de ambasadorii NATO, la recomandarea generalului american Philip M. Breedlove, comandantul suprem al Forţelor Aliate din Europa. „Aceste zboruri vor spori capacitatea de supraveghere a situaţiei din Ucraina şi vor avea loc doar deasupra teritoriului ţărilor NATO“, precizează oficialii NATO. Ieri, ministerul român al Apărării a transmis într-un comunicat că o aeronavă E-3A AWACS a NATO a efectuat un zbor în spaţiul aerian al României, pe rutele prestabilite, conform aprobării Consiliului Nord-Atlantic. Aparatele AWACS sunt poate cele mai sofisticate avioane de comandă şi control ale Alianţei; au şi capacitatea de a monitoriza vehicule de la sol, dar misiunea lor va fi asigurarea aliaţilor. Zborurile vor porni de la bazele din Germania şi Marea Britanie.

Radarele de pe AWACS pot detecta orice avion şi rachetă de croazieră de la distanţa maximă de 400 km şi poate dirija spre ţinte propriile formaţii de avioane de vânătoare-bombardament. Având o autonomie de zbor de peste 10 ore şi, zburând la înalţimea de 10.000 de metri poate acoperi o suprafaţă de 300.000 metri pătraţi, trei avioane AWACS ar fi suficiente pentru înlocuirea întregii reţele radar de la sol din Europa Centrală. Având un radar cu distanţă mare de descoperire, avioanele AWACS nu au nevoie să se apropie de linia frontului, motiv pentru care sunt foarte greu de neutralizat. Circa trei avioane AWACS ar fi suficiente pentru înlocuirea întregii reţele radar de la sol din Europa Centrală.

 

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

11 + unsprezece =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

ACTUALITATE
Transport public local pentru Cartierul Grigorescu – de miercuri, 14 noiembrie 2018         FINAL DE PROTEST. Preşedintele Mircea Bobora a stins conflictul. Nunu Brilinsky se întoarce la Sarmizegetusa Regia         Restricțiile de circulație de pe autostradă s-ar putea prelungi         Hunedoara premiată la Gala de excelență         Lansare de carte la muzeul din Brad         Violență într-un cartier al Devei         Razii la depozitele de lemne. Ce amenzi au dat polițiștii         Spărgător de mașini prins în flagrant         Jaf în pădurile României/ 23.000 mc de lemn tăiați numai din Parcul Național Retezat și Defileul Jiului!         Dolarul atinge un nou maxim al ultimelor 16 luni         Cum poate fi rezolvată problema trecerii de pietoni mortale de la Sântandrei         CÂT PREŢ POŢI PUNE PE CUVÂNTUL LOR? Costel Avram, administratorul judeţului, se încurcă în minciuni         PROTEST, ZIUA A ŞASEA. Preşedintele Mircea Bobora dă o soluţie cu amânare         Fabrica din Băcia rămâne închisă         Noi dotări pentru pietonala din Hunedoara         LEGE BLOCATĂ. Pensiile minerilor și siderurgiștilor vor fi recalculate. Nu se știe când!         Uzina de mașini de spălat Bosch a primit autorizație de construire. Va fi ridicată în 12 luni         Vernisaj: Orăștia și Marea Unire         Lucrările de pe Autostrada Lugoj – Deva, gata abia în vara anului 2019         A început plantarea arborilor pe centrul pietonal din Hunedoara