AUTOSTRĂZI 2015. Ce proiecte de infrastructură sunt prioritare în 2015 HARTĂ DETALIATĂ

După controversele din 2014 privind programul de construcţii la autostrăzi, Guvernul promite că în februarie va fi desemnat consultantul pentru Sibiu-Piteşti, iar la primăvară se va deschide şantierul Comarnic-Braşov. Ce planuri are Guvernul pentru autostrăzi în 2015.
CLICK PE IMAGINE PENTRU DETALII
 harta auto mare
Premierul Victor Ponta, flancat de miniştrii Ioan Rus (Transporturi), Darius Vâlcov (Finanţe) şi Eugen Teodorovici (Fonduri Europene), a ieşit marţi la rampă pentru a prezenta un nou program dedicat infrastructurii rutiere. De data aceasta, oficialii au dat cărţile pe faţă şi au recunoscut că garantarea pentru tronsonul Comarnic-Braşov nu e tocmai uşor de realizat, iar în cazul Sibiu-Piteşti au revenit la ideea că aceasta va fi autostradă, nu drum expres. „Autostrada Dacia“ – aşa a fost botezat sectorul Sibiu-Piteşti, având în vedere intervenţiile repetate ale constructorilor auto de la Mioveni pentru promovarea acestui tronson.

Necesar de finanţare pentru autostrăzi 2015: 30 de miliarde de euro

Reţeaua de autostrăzi din România, care totalizează aproape 700 de kilometri în prezent, va fi extinsă cu 50 de kilometri în acest an şi cu 200 de kilometri în 2016, a declarat ministrul Transporturilor, care estimează un necesar de finanţare de aproape 30 miliarde euro până în anul 2030.

„În acest moment avem spre 700 kilometri de autostradă în operare. În 2016, cu siguranţă finalizăm şi vom putea circula pe Sibiu-Nădlac, pe Cluj-Borş, cu o excepţie între Mihăieşti şi Suplacu de Barcău, care ar putea fi finalizată în 2017, pe Cluj-Târgu Mureş, pe Târgu Mureş-Făgăraş, pe Sibiu-Făgăraş şi pe Făgăraş-Braşov în situaţia în care vom fi extraordinar de activi. Dacă nu, în 2017. Cu certitudine vor fi încă 250 de kilometri de autostradă în 2016“, a anunţat Ioan Rus.

Referindu-se la deschiderile programate în acest an, ministrul a enumerat lotul 2 de la Nădlac-Arad (16,6 km), lotul 2 din Timişoara-Lugoj (25,7 kilometri), Gilău-Nădăşelu (8,7 kilometri) şi 4,9 kilometri pe autostrada Bucureşti-Ploieşti. Până în anul 2030, România ar urma să construiască 725 de kilometri de autostradă, 184 de kilometri de autostradă fazată şi 1.809 kilometri de drum expres, costul total fiind estimat la 28,6 miliarde de euro, inclusiv TVA. Potrivit informaţiilor prezentate de oficialii guvernamentali, sumele pentru investiţiile în infrastructură vor putea fi asigurate în următorii ani din finanţări europene de şase miliarde de euro (incluzând cofinanţarea naţională), acciza la motorină, rovinietă, concesiuni şi parteneriate public-private şi credite de la Banca Europeană de Investiţii, BERD şi Banca Mondială. Prin programele cu finanţare europeană, România are la dispoziţie un miliard de euro pentru perioada de alocare 2007-2013 şi cinci miliade de euro pentru intervalul 2014-2020.

Autostrăzi 2015. Ponta vrea acord politic pe 10 ani

Master Planul pe Transport trebuie aplicat doar pe baza unui consens pe minimum zece ani între toate forţele politice, altfel nu are rost ca experţii Ministerului Transporturilor să se apuce de treabă, deoarece va fi un eşec în lipsa garanţiilor de finanţare pe termen lung, a afirmat premierul Victor Ponta. El a precizat că documentul va trebui prezentat şi preşedintelui ţării, înainte de acordul politic. În fine, oficialii şi-au trasat şi două termene apropiate: peste două săptămâni va fi desemnat consultantul care va realiza studiul de fezabilitate pentru Sibiu-Braşov, apoi în 15 februarie va fi semnat contractul pentru Comarnic-Braşov („dacă nu, lăsăm acest proiect generaţiilor viitoare“), astfel ca la 15 aprilie să înceapă lucrările.

Proiectele de autostrăzi incluse în Master Plan sunt Sibiu-Braşov (103 km), Ploieşti-Comarnic (49 km), Craiova-Piteşti (115 km), Comarnic-Braşov (54 km), Braşov-Bacău (158 km) şi Gilău-Borş (177 km), costul total estimat pentru aceste proiecte fiind de 6,58 miliarde de euro fără TVA. În plus, Master Planul cuprinde construcţia de drumuri expres însumând aproximativ 2.200 km, fondurile necesare pentru aceste proiecte totalizând circa 17,5 miliarde de euro fără TVA.
SURSA: adevarul.ro

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

12 − doi =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

ACTUALITATE
Accident grav pe DN 7         Adolescenți prinși la furat         Poliţiştii hunedoreni sunt pe urmele unor indivizi care au înşelat un hunedorean         Exerciţii tactice antiteroriste în Deva         Trecerea de pietoni de la Sântandrei va fi semnalizată         Primăria Deva, pregătită pentru iarnă         Începe distribuirea tichetelor gratuite pentru transportul public local         Când va dispărea „clădirea fantomă” din Parcul Corvin         Adolescenta răpită şi torturată de fostul iubit a fost condamnată         OMAGIU/ Un monument și un muzeu al salvatorilor minieri, la 10 ani de la tragedia de la Mina Petrila         CONCURS. Salvatorii minieri și de suprafață se întrec la Petroșani         Elevă accidentată de microbuz, în Deva         Hoții de pe calea ferată         Tânăr reţinut de poliţişti, după ce a comis mai multe infracţiuni de furt         A fost semnat contractul de modernizare a străzilor din Hunedoara         Soarta Drumului Național 7 A Petroșani – Obârșia Lotrului         Primăria Deva susține învățământul dual în școli         CETATEA NIMĂNUI. Monument UNESCO, Feţele Albe, răvăşit de un incendiu. „Culturnicii” judeţului, absenţi şi birocraţi la eveniment         Avize și studii de fezabilitate pentru noua rețea de transport public ecologic din Deva         A început montarea pavajelor pe noul centru pietonal din Hunedoara