Pixul negru. CFR şi Poşta Română, două ruşini!

editorial (2)Într-o epocă a dezvoltării şi modernizării fără precedent a mijloacelor de transport şi comunicaţie, cele două infrastructuri fundamentale, tradiţionale şi, până nu foarte demult, cu o funcţionalitate de  ceas elveţian, C.F.R. şi Poşta Română au ajuns ruşini ale tehnicii şi înapoierii! Priviţi Gara Deva. Trenurile trec ca-n filmele cu John Wayne…Gara arată mai rău ca-n acele filme! În care un singur  funcţionar dădea bilete şi transmitea în sistem  Morse mişcarea celor două- trei trenuri ce treceau în 24 de ore prin staţia sa…La Deva, aproape  la fel, numai că-s două casieriţe, probabil ca să-şi ţină de urât  în orele când nu au de lucru… În nişte ghişee,  singurele iluminate şi încălzite, dotate cu tehnică modernă de imprimat  biletul de călătorie pentru câteva trenuri în 24 de ore… Într-o gară mult mai scorojită şi pustie, dacă nu ar fi câinii cerşetori de la nişte călători tot mai rari…Gară ridicată peste noapte, peste vechea clădire, care a fost demolată şi scoasă cărămidă cu cărămidă din noua construcţie, o mândreţe demnă de o capitală de judeţ. Care judeţ, datorită dezvoltării sale accelerate, a reclamat înfiinţarea unei Direcţii Regionale CFR, între cele tradiţionale, Timişoara, Cluj şi Craiova. Nu mai invoc starea materialului rulant, a vagoanelor şi locomotivelor cu sutele de mii abandonate pe liniile moarte…Tot mai multe.  Trenurile de călători şi-au europenizat denumirile. Nu mai sunt “personale”, “accelerate” şi “internaţionale”. Ci “regio”, “interregio” şi “intercity” , dar nu prea există…Căutaţi un tren de la Cluj la Deva, la ore de zi…Şi veţi face cam cinci ore…De la Deva la Cluj, cu vechiul “accelerat” Timişoara-Iaşi se făceau trei ore jumate de mers. Cu acelaşi tren dar “interregio”  se fac patru ore şi 11 minute…Şi, asta nu se datorează exclusiv furturilor ca-n…Texas  ale lui Mihai Nicolaiciuc. Care a achizţionat la CFR piese la preţuri astronomice, un şurub metric 10 aproape un milion, iar piuliţa aferentă la jumătate…Trandafiri pentru gări la 15 lei firul.  Milioane de fire…Acum se fură la asfaltări. De la CFR  nu mai prea e de furat…

Lucrurile  se repetă, la indigo, la Poşta Română. La fel de fraudată şi adusă în stare de avarie.  Atât s-a modernizat de mult Poşta, încât o scrisoare de la Deva la Bucureşti face cel puţin şase zile! Dacă ajunge la Bucureşti. Se întâmplă însă să nu ajungă. Chiar expediată fiind cu confirmare de primire şi recomandată, “servicii” plătite corespunzător. Dar şi furturile de la Poştă, prin tradiţie “democratică”, firmă de făcut bani pentru partid, se recuperează prin desfiinţarea a mii de locuri de muncă şi creşterea tarifelor  poştale…Şi-mi aduc aminte cum se tânguiau foştii directori ai DJPTc Hunedoara-Deva, unitate etalon, Mircea Deac şi Emil Szitar, că oare de ce s-a scumpit timbrul poştal de la 25 de bani la 30?! Pe vremea când o scrisoare simplă, o CP, făcea acelaşi traseu într-o singură zi…

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

doi × doi =

ACTUALITATE
A murit jurnalistul Andrei Dumitru Vlad         GOSPODĂREŞTE. Firma care se ocupă de deszăpeziri la Deva este pregătită să intervină         Apel umanitar. Ioan Vălean are nevoie urgentă de o transfuzie de sânge         Colecționar de antichități lăsat fără artefactele antice provenite din Munții Orăștiei         Microbuz implicat într-un accident rutier pe DN 66         Se strică vremea. Vin ninsori abundente         Premianții Concursului Internațional de Interpretare Vocală         S-a redeschis traficul rutier pe Podul peste Mureș         Hoți de lemne prinși în pădurea Petroșaniului         Când va începe restaurarea vechii biserici din Boz         Doru Vișan – fost director al Termocentralei Paroșeni, lăsat de hoți fără electrocasnice         Cât va costa intrarea la patinoar în Deva         Cetatea Devei la Târgul de Turism         Doi jandarmi au salvat o femeie din mâinile unui jefuitor         Proiectul vânzării terenului de 80.000 de metri pătrați unei companii germane a fost respins         Angajații APIA Hunedoara au continuat protestul         Hunedoara anilor 1960, descrisă de scriitori: orașul uriaşului complex de uzine unde fierbe în clocot oţelul         Brandul Sense anunta mari reduceri de Black Friday         Un vârstnic de 95 de ani a fost jefuit         Imagini de pe șantierul Lotului IV al autostrăzii Lugoj – Deva. Cum s-a lucrat