JURNAL VIRTUAL. Infrastructură

danielgutaPrimul lucru la care mă gândesc când vine vorba de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) sunt banii. Mulţi bani, găleţi de bani, bani aruncaţi cu lopata în proiecte de infrastructură, fie ele şi pe fonduri europene, bani pentru autostrăzi costisitoare. Bani, în primul rând, şi apoi drumuri proaste şi uitate, tronsoane de autostradă lipsă, gropi, reparaţii, asfaltări, licitaţii, lucrări întârziate. Funcţionarii companiei par să stea pe lăzi de comori, la CNADNR nu poţi vorbi decât de milioane şi miliarde. Nu e ca în Ministerul Educaţiei, pe care îl asociez cu dascălii cu salarii mici, care merg pe jos până la şcoală pentru a economisi bani, cu profesori îmbrăcaţi sărăcăcios, cu oameni dezamăgiţi de umilinţa de a fi puşi să îşi ceară drepturile la nesfârşit, de atâţia ani.

La CNADNR nu mă pot gândi ca la Ministerul Sănătăţii – cu spitalele părăsite de medicii plecaţi să munceasă în Occident, cu pacienţii din spitale nevoiţi să-şi achite medicamentele, să îşi cumpere seringi şi bandaje, după ce au plătit o viaţă întreagă asigurările de sănătate. La CNADNR e vorba de mulţi bani. Şi ca să vezi, compania pare să aibă atât de mulţi, încât şi permite să restaureze un tronson întreg de drum (DN7) fără gropi, fără denivelări, care nu avea de ce să mai fie reasfaltat.

Scenele se petrec pe DN7, între Deva şi Simeria, dar par să se fie rupte dintr-un film american pe care l-am văzut recent: Falling Down. În Falling Down, eroul principal (Michael Douglas) se trezeşte într-un infern stradal (ceva asemănător cu blocajele din trafic de pe DN7) şi se hotărăşte se afle de ce au loc reparaţii pe un drum care în urmă cu două zile era în regulă. După ce îl ameninţă pe unul dintre drumari cu arma, omul află că de fapt reparaţiile sunt doar o făcătură, pentru a justifica un buget umflat, pe care drumarii nu reuşiseră să îl cheltuiască. Dar decât să restituie banii statului, asta însemnând ca în anul următor bugetul companiei să fie diminuat, preferau să risipească fondurile pe „lucrări de reparaţii şi întreţinere”.

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

2 × 3 =

ACTUALITATE
Violenţă de limbaj, bagatelizată de câţiva magistraţi hunedoreni         Lăsați copiii la școală, nu la spital! Trotuarul nu este loc de parcare         Zilele Maghiare din județul Hunedoara vor debuta vineri         Când va fi modernizat Drumul Judeţean 687 Hunedoara – Călan         Ce soartă va avea Muzeul Aurului din Brad         O nouă spargere în Hunedoara         Duminică, la Orăștie. Acoperișuri smulse și copaci doborâți de vânt         Ce venituri a adus ștrandul din Hunedoara în această vară         Transport ilegal de lemne         Prins la furat de arbori         Ultimele ediții ale ziarului Drumul Socialismului. Ce poezii îi erau dedicate lui Ceaușescu         Zeci de familii au fost păgubite de furtună         Accident cu trei victime provocat de un autotren care a trecut pe roșu         LA MÂNA NOROCULUI. Autorităţile au intervenit bezmetic şi greoi în „bomba” de la Orăştie         Gorunul părintelui Arsenie Boca s-a uscat cu totul         În prezența ministrului Agriculturii. Expoziția Bălțata Românească de la Băcia și-a reînnoit succesul         FENOMENE PERICULOASE. O vijelie puternică a provocat distrugeri în Deva și Hunedoara (VIDEO)         Centrul Hunedoara va fi iluminat ecologic         Avram Iancu, aproape de finalul maratonului impresionant de înot pe Dunăre         DN 76 Deva – Brad: modernizarea șoselei de 30 de kilometri a ajuns la final