JURNAL VIRTUAL. Infrastructură

danielgutaPrimul lucru la care mă gândesc când vine vorba de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) sunt banii. Mulţi bani, găleţi de bani, bani aruncaţi cu lopata în proiecte de infrastructură, fie ele şi pe fonduri europene, bani pentru autostrăzi costisitoare. Bani, în primul rând, şi apoi drumuri proaste şi uitate, tronsoane de autostradă lipsă, gropi, reparaţii, asfaltări, licitaţii, lucrări întârziate. Funcţionarii companiei par să stea pe lăzi de comori, la CNADNR nu poţi vorbi decât de milioane şi miliarde. Nu e ca în Ministerul Educaţiei, pe care îl asociez cu dascălii cu salarii mici, care merg pe jos până la şcoală pentru a economisi bani, cu profesori îmbrăcaţi sărăcăcios, cu oameni dezamăgiţi de umilinţa de a fi puşi să îşi ceară drepturile la nesfârşit, de atâţia ani.

La CNADNR nu mă pot gândi ca la Ministerul Sănătăţii – cu spitalele părăsite de medicii plecaţi să munceasă în Occident, cu pacienţii din spitale nevoiţi să-şi achite medicamentele, să îşi cumpere seringi şi bandaje, după ce au plătit o viaţă întreagă asigurările de sănătate. La CNADNR e vorba de mulţi bani. Şi ca să vezi, compania pare să aibă atât de mulţi, încât şi permite să restaureze un tronson întreg de drum (DN7) fără gropi, fără denivelări, care nu avea de ce să mai fie reasfaltat.

Scenele se petrec pe DN7, între Deva şi Simeria, dar par să se fie rupte dintr-un film american pe care l-am văzut recent: Falling Down. În Falling Down, eroul principal (Michael Douglas) se trezeşte într-un infern stradal (ceva asemănător cu blocajele din trafic de pe DN7) şi se hotărăşte se afle de ce au loc reparaţii pe un drum care în urmă cu două zile era în regulă. După ce îl ameninţă pe unul dintre drumari cu arma, omul află că de fapt reparaţiile sunt doar o făcătură, pentru a justifica un buget umflat, pe care drumarii nu reuşiseră să îl cheltuiască. Dar decât să restituie banii statului, asta însemnând ca în anul următor bugetul companiei să fie diminuat, preferau să risipească fondurile pe „lucrări de reparaţii şi întreţinere”.

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

cinci − cinci =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

ACTUALITATE
NUMIRE. Cristian Ionică, noul director al Apa Serv Valea Jiului         OMAGIU. Monumentul salvatorilor minieri, la 10 ani de la tragedia de la Mina Petrila         ACORD Contractul Colectiv de Muncă al minerilor şi energeticienilor, prelungit cu încă un an         Peste 4.000 de oameni la ștrandul din Deva         Poliția Locală Deva a aplicat amenzi de peste 30.000 lei în luna iulie         Rețea de piste de biciclete plănuită în centrul Devei         Tradiţie şi voie bună la Nedeia Troiţei din Parâng         Tărâmul dinozaurilor, recreat din LEGO în Geoparc         Programul Casei de Asigurări de Sănătate Hunedoara în perioada 15-17 august         Spargere în Valea Jiului. Hoții au fost prinși de jandarmi cu prada asupra lor         Mircia Muntean a fost adus la Penitenciarul Bârcea Mare         Programe de formare profesională pentru șomerii din Hunedoara         Șantierul celei mai mari investiții private din județ: uzina de mașini de spălat Bosch         NU RENUNŢĂ Protocol de mediu pentru amenajarea hidrotehnică de pe Jiu         Motociclist rănit grav în Teliuc         NEMULŢUMIŢI DE SENTINŢE. Inculpaţii din dosarul grupului infracţional coordonat de Simota au contestat pedepsele         Comunicat de presă Carmen Hărău, senator PNL         Protest la Termocentrala Mintia         Campionatul mondial de futsal al polițiștilor are loc în Hunedoara         Ce s-a ales de drumul spre Poiana Pelegii, închis de la începutul anului