Cuvinte Libere. România și integrarea în Europa

StanciuÎmi amintesc cât de nedumirit ascultam, la orele economie politică capitalistă și socialism științific, cum capitalismul occidental, ajuns la stadiul de imperialism, a acaparat teritorii, colonii și dominioane, în… țările calde. Păcălindu-i pe băștinași cu oglinjoare, mărgele colorate din sticlă și alte nimicuri, cu care le luau ochii popoarelor înapoiate. Acum nu mai sunt nedumirit! Ba, am senzația că trăiesc la propriu aceleași păcăleli. Înșelăciuni, tentative ale unora de a ne considera înapoiați, proști, tâmpiți. Buni de dus de nas, cu vorba și cu imaginea filmată, televizată cu abnegație repetabilă… Ni se flutură cel puțin de cinci ori pe zi, la toate televiziunile de… neștiri, o reclamă perfect idioată. Cu o mamă și o fiică (până de curând era și un tată râzând tâmp, cu ochii beliți, fascinat de minune!), excitate în fața minunii care topește tubul unui sortiment de hârtie igienică.
Un fel de mărgele colorate pentru proști… Cineva ne vrea idioți – zicea, cândva, Papandreu. Din contul căruia s-a… decontat criza Greciei, pentru a nu fi implicată răspunderea UE. Dar, ieșirea Marii Britanii din UE, prin referendum, confirmă adevărurile rostite de grecul mazilit. Cineva ne vrea, mai cu seamă pe noi, românii, idioți! Iar misiunea acelor CINEVA nu e foarte grea. Românii participă cu slugărnicie, imbecilitate și… entuziasm la efortul de idiotizare a românilor înșiși!
Ca unul, dintre cei tot mai mulți, sătul să audă de la Bruxelles că suntem niște proști, adică niște de-ăia ce se bucură că un carton se topește în WC-u, mă fălesc și sunt fericit că am fost trăitor și contemporanul altei… Românii! România care, îmi place nespus să repet, concura cu SUA și URSS la exportul de utilaj petrolifer și de foraj… Care producea 10 milioane de kiloWatt-i energie electrică, 400 000 tone de aluminiu, 71 000 de tractoare; a construit uzine de tractoare în Iran și Siria, care produc și azi, uzina de la Brașov, nu! Platforma atomică de la Măgurele, Betatronul, de creație franceză, avioanele de origine engleză ROMBAC, locomotive electrice după patent elvețian la Craiova, motoarele și reductoarele de viteză de la Reșița, după licența germană Renk, Centrala atomoelectrică de la Cernavodă, proiect canadian, cea mai pură apă grea la Drobeta Turnu Severin, acum uzină falimentară, care lasă orașul fără căldură; a treia țară din lume, după SUA și Japonia care fabrica anvelope gigant, pentru autobasculante de 110 tone; singura țară, împreună cu Japonia, care produceau șuruburi cu bile pentru industria nucleară și aerospațială și… Ce să mai reproduc din statistici? Oficiale, nu propagandistice! Toate cele aminite și atâtea altele, care nu mai încap într-un articol de ziar, demonstrează și confirmă că infrastructura industrială a țării situa România, în anul 1989, între primele 10 țări ale Europei! Adică, atunci România era cu adevărat integrată în Europa asta! Care începe să se dezintegreze. Și din cauză că românii râd prostește privind cum se topește un tub de carton în budă… Unde ne și aflăm!

Comentarii FB

comentarii




Răspuns la “Cuvinte Libere. România și integrarea în Europa

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

cinci × trei =

ACTUALITATE
Concedieri colective la minele din Valea Jiului         Bărbat lovit de trenul marfar         Tineri acuzați că au tâlhărit mai mulți elevi din Hunedoara au fost condamnați         Cum a fost recuperat tezaurul de podoabe dacice din argint, traficat pe piața neagră         Ziua Pământului, celebrată în Parcul Cetate         Credit de 80.000.000 de lei pentru reabilitarea rețelei stradale din Hunedoara         Chioșcuri de suveniruri date în chirie în curtea Castelului Corvinilor         Tu ce faci în Noaptea Lungă a Industriei?         Semnarea contractului de finanţare pentru proiectul “CONSTRUIRE ȘI DOTARE VILĂ TURISTICĂ, PENTRU EXTINDEREA ACTIVITĂȚII RAHEMA TUR SRL”         Cum a fost recuperată cea de-a 13-a brățară dacică         PULS ELECTORAL. Mircea Moloţ are cea mai mare priză la electoratul hunedorean, în sondajul făcut de PNL         Vechea platformă industrială trece prin mari transformări         Drumul dintre Lacul Gura Apelor și Poiana Pelegii va fi închis         Telecabina de la Cetatea Deva intră, miercuri, în revizie tehnică         Cum se fac de râs autoritățile județului: soluție „ingenioasă” pe șoseaua spre Mănăstirea Prislop         Medicii de la clinica Opticline Deva, la Congresul de Cataractă și Chirurgie Refractivă din SUA         Ambasadorul Republicii Kazahstan în România s-a aflat în vizită oficială la Deva         SLUJBĂ DE POMENIRE. Comemorare la 16 ani de la moartea rapsodului Drăgan Muntean         Soarta șoselei spre Parcul Național Retezat – cel mai periculos drum al Hunedoarei         SOARTA MOCĂNIȚEI. Drumul feeric care a luat locul celei mai vechi căi ferate a Hunedoarei