Cu un RCA toţi vom fi datori. Pe bune !

editorial (4)Se pare că promoţia asta la RCA-uri a fost luată în serios de asiguratorii români. În ultimele două săptămâni au apărut informatii că mai multe societăţi de asigurare din România, în frunte cu Astra,  vor demara o acţiune de lobby pentru modificarea legii privind asigurarea de răspundere civilă auto în aşa fel încât răspunderea pe poliţa RCA să treacă de la automobil la şofer. Acum să ne imaginăm familia Popescu, unde soţul şi soţia au permise de conducere şi din această primăvară fiul lor dobândeşte şi el dreptul de a conduce Skodiţa de 10 ani. Nu va mai fi la fel de simplu. Dacă până acum Popeştii plăteau RCA-ul pe maşină undeva la două milioane de lei pentru şase luni, acum vor trebui să scoată din buzunar cel puţin şase milioane de lei pentru ca toţi şoferii din familie să poată conduce legal maşina. Pentru şoferii din ţara asta, noul RCA, dacă va fi adoptat în forma “pe persoană fizică” seamănă cu un bir otoman.

Noua filosofie a asiguratorilor ascunde însă o criză profundă în sistem. Nu sunt bani. Preţul poliţelor este prea mic, iar daunele sunt din ce în ce mai mari. Românul plăteşte poliţa cu 100-110 euro, că nu are mai mult, dar ungurul sau cehul ajung la 4-500 de euro, preţuri, zic-specialiştii, sustenabile. Adică nu ai probleme cu deconturile atunci când îţi îndoi automobilul sau te accidentezi. În lumea asiguratorilor eficienţa produsului se măsoară prin aşa numita “rată combinată”. E practic un raport între cheltuieli şi venituri. Evident, ca să nu pierzi, raportul acesta trebuie să fie 1, adică 100 %. În prezent, în piaţa RCA din România rata combinată depăşeşte 150%. Adică cheltuielile cu valoarea daunelor plătite, cu comisioanele brokerilor, ale agenţilor şi costurile administrative sunt profund nesatisfăcute de preţul cerut pe RCA.

În România sunt acum circa şase milioane de permise de conducere şi aproximativ cinci milioane de maşini. Întrebarea este dacă milionul acela de RCA-uri în plus va fi o poliţă suficient de solidă ca să evite prăbuşirea industriei asigurărilor din România.

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

20 − 20 =

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

ACTUALITATE
Petiție pentru eliberarea ursului Baloo, aflat de aproape 20 de ani în stațiunea Straja         Recordul de turiști la Ulpia Traiana Sarmizegetusa: mulți încă o confundă cu Sarmizegetusa Regia         Alunecare de teren pe Lotul IV al Autostrăzii Lugoj – Deva         Hotărâre. Drumuri județene închise pe perioada iernii         Cea mai sălbatică zonă a fostei mocănițe a Hunedoarei a devenit traseu educativ         Cum va fi iluminată festiv Hunedoara de sărbători         Cursanții de limbă chineză la momentul bilanțului         Președintele PSD Hunedoara, Laurențiu Nistor, în conflict de interese. Sentința este definitivă!         DISPONIBILIZĂRI. 70 de angajați ai CEH pleacă din sistem. Unii ajung direct în șomaj!         De ce au întors armele sindicatele? Au admis inițial insolvența CEH, acum o resping!         Transalpina va fi închisă         Ziua Armatei Române, celebrată în Hunedoara         Toamna transformă satele din Munţii Apuseni într-un adevărat paradis         PETROȘANI/ Lemnul din toaletarea copacilor, donat bătrânilor         NEMULȚUMIT. Alin Simota a contestat condamnarea pentru fals în declarații         Ilie Balaci a murit         Turiste rătăcite în Masivul Godeanu         Prins la furat de cablu, pe calea ferată         Gara Brad, la doi ani de la începerea lucrărilor de reabilitare         Scrisoarea deschisă a primarului Marcel Goia: „Autoritățile Publice Locale, bătaia de joc a Statului Român”