Bine că ești tu deștept! Veninul „Mesagerului” în ciorba presei hunedorene

Între cele mai urâte forme de comportament jurnalistic este și atacul direct, cu bocancii murdari, împotriva publicațiilor concurente, împotriva colegilor de breaslă, în încercarea de a mai fura din piață. Mai ales în vremurile pe care le trăim, cele mai grele din istoria presei românești tipărite, vremuri în care jurnalistul din presa locală, în special, are un standard de viață comparabil mai prost decât cel al muncitorilor necalificați din firme mai zdravene, când normale ar fi solidaritatea de breaslă și competiția fair-play. Dar, iată, se întâmplă.

Și nu aș fi reacționat la o murdărie oarecare aruncată pe „Ziarul Hunedoreanului” – lipsei de demnitate și respect nu-i răspunzi așijderea – dar, în acest caz, am considerat că cititorii noștri – și nu numai – merită să fie limpeziți.
Așadar, un astfel de atac necinstit, scos din vârful pixului, radio-șanț și colțul gardului, nu din dovezi și publicarea opiniilor tuturor celor implicați, atac cu iz de răfuială personală, este cel al conducerii cotidianului „Mesagerul Hunedorean”, prin vocea redactorului șef, Sorina Popa, împotriva cotidianului nostru, „Ziarul Hunedoreanului”. Sub pretextul unei „mari dezvăluiri”, conducerea cotidianului amintit a atacat ziarul nostru chiar de pe prima pagină a ediției din 3 august 2017, dorind să tulbure apele mai ceva decât posibilele „crimă la Castel” sau „odioasa conspirație”.
În fapt, „marea bombă” a conducerii „Mesagerului Hunedorean” este refularea unei supărări, aceea generată de faptul că „Ziarul Hunedoreanului” a reușit, în ultima vreme, să mărească numărul de abonamente. Evident, șefa „Mesagerului…”, deși știe foarte bine, omite să amintească faptul că, în urma unor modificări de strategie de management, „Ziarul Hunedoreanului” a redus și prețul ziarului, la 50 de bani, cel mai mic preț de pe piață, și prețul abonamentelor, la numai 7 lei pe lună, acestea fiind, de fapt, „marile secrete” ale succesului abonamentelor la ziarul nostru. Dacă ar fi amintit aceste „mici detalii” în furiosul text împotriva noastră, nu mai avea logică atacul. Astfel încât conducerea „Mesagerului…” a găsit, din vârful pixului, cum spuneam, o scărpinătură oltenească împrejurul capului: nu prețul extrem de mic și calitatea sunt „vinovați” de succesul ziarului nostru, ci poștașii hunedoreni, care ar lucra numai pentru noi. Complet lipsit de adevăr, în condițiile în care poștașii hunedoreni lucrează la fel și pentru ei, și pentru ceilalți clienți ai Poștei, lucru ușor de verificat.
Mai mult, uite-așa, dintr-o fulgerare de pix refulat, ne trezim ca în bancul acela cu sunatul la Radio Erevan: „Un ascultător întreabă: „E adevărat că lui Ivan Ivanovici i s-a dat drept premiu o Volgă?“, iar Radio Erevan îi răspunde: „Da, e adevărat! Cu două mici precizări: nu era o Volgă, ci o bicicletă, şi nu i s-a dat, ci i s-a luat!“. În termenii noștri: „Da, e adevărat! Cu două mici precizări: nu era vorba de Ziarul Hunedoreanului, ci de Mesagerul Hunedorean, și nu a dat, ci a luat”. Pentru că ceea ce, iarăși, uită conducerea „Mesagerului…” este să spună că, de fapt, publicația lor este cea care a profitat, recent, fără emoții sau mustrări de conștiință, de o scurtă perioadă în care „Ziarul Hunedoreanului” și-a reașezat strategia de dezvoltare, luându-ne parte din abonați. Atunci a fost bine și au tăcut mâlc, mai că dădeau pe de lături bucurându-se de necazul altuia. Acum, când „Ziarul Hunedoreanului” se reconsolidează pe piață, când cititorii îi confirmă calitatea și valoarea, abonându-se, „mesagerilor” nu le mai place și sar să ne scuipe în castron.
A propos de scuipatul de venin în castronul altuia. O remarcă din textul conducerii „Mesagerului…” mi s-a părut, în mod special, „remarcabilă”. Aceasta spune că ne-a crescut numărul de abonamente deși, citez, „publicaţia respectivă (Ziarul Hunedoreanului, n.n.) are şi un număr de pagini mai mic decât cotidianul nostru (Mesagerul…, n.n.), de pildă”. Păi, e alegerea cititorului dacă preferă să citească 8 pagini de text sau 12 pagini de titluri cu poze sau, mai pe-nțeles, nu vălăul mare și plin face prânzul pe gustul omului, ci calitatea mâncării.
Nu vreau să lungesc această notă. Este trist că, într-un peisaj publicistic hunedorean deja mult mai sărac și înghesuit de probleme, „calea spre succes” pe care a găsit-o „Mesagerul…” a devenit aruncarea mizeriei pe ziarele concurente, pe colegii de breaslă. Pentru că, în ciuda micii golănii de a îmbrăca atacul împotriva noastră în haine politice, ținta a fost „Ziarul Hunedoreanului” și succesul său de piață. Un demers rușinos, descalificant, lipsit de sens, o otravă ce vrea să îngroape o meserie nobilă. Atât.

Comentarii FB

comentarii




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

7 + 2 =

ACTUALITATE
O piață din Deva se va numi a Regelui Mihai I al României         Colindători la primărie         Coroane de flori în memoria Majestății Sale Regele Mihai I         Cântecul măturătoarei de fluturi         Nicolae Furdui Iancu va colinda la Deva         Demers ciudat. Brandul Arsenie Boca a fost luat de un maghiar         Directoarea șpăgară din Petroșani a fost condamnată         Braconierul oprit cu focuri de armă de poliţistul Roman Murar         Risc de avalanșă în munți         Vânătoare ilegală         Povestea aeroportului InternaŢional sibiu continuă alături de voi         Lista drumurilor județene din Hunedoara modernizate în 2017         „Crăciunul Vienez” deschide sala mare a Centrului Cultural „Drăgan Muntean”         Polițiștii din Lupeni și-au reclamat șeful, întors la lucru după nouă luni de concediu medical         Bilațul investițiilor în spitalele din județul Hunedoara         A încărcat mai mult lemn decât trebuia         Transport ilegal de lemne         Bătaie cu urmări grave         Lucrări recepționate pe strada Pietroasa din Deva         Concerte reprogramate, ca urmare a decretării doliului național